شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 6072 |
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲ |
ارسال به دوستان
پ

ایلان ماسک ۵۰۰۰ نفر از کارمندان توییتر را اخراج می‌کند

واشنگتن پست اعلام کرده که ایلان ماسک به تازگی به هیئت مدیره و سرمایه گذارن این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد چیزی در حدود ۷۵ درصد از کارمندان توییتر را اخراج کند.

به گزارش «اقتصادسنج»، روزنامه واشنگتن پست امروز در گزارشی اعلام کرد که ایلان ماسک قصد دارد پس از خریداری توییتر در یکی از نخستین اقدامات خود به منظور کاهش هزینه‌ها، تعداد قابل توجه و اکثر کارمندان آن را اخراج کند. به این ترتیب انتظار می‌رود چیزی در حدود ۷۵ درصد از کارمندان توییتر و بالغ بر ۵ هزار نفر از این شرکت اخراج شوند.

به نظر می‌رسد تصاحب شرکت توییتر توسط ایلان ماسک مدیرعامل تسلا در آستانه نهایی شدن است و تنها گام‌های نهایی برای این انتقال باقی مانده است. روزنامه واشنگتن پست امروز در گزارشی اعلام کرد که نهایی شدن این نقل و انتقال در آینده بسیار نزدیک و ظرف روزهای آینده صورت می‌گیرد و ایلان ماسک بالاخره این پیام‌رسان بزرگ را خریداری می‌کند.

در بخش دیگری از گزارش منتشر شده توسط این روزنامه معتبر آمده است که ایلان ماسک قصد دارد به منظور کاهش هزینه‌های این شرکت تصمیمات بزرگ و غیرقابل انتظاری را بگیرد. یکی از این تصمیمات که به نظر می‌رسد در آستانه نهایی شدن است اخراج اکثر کارمندان توییتر است. واشنگتن پست اعلام کرده که ایلان ماسک به تازگی به هیئت مدیره و سرمایه گذارن این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد چیزی در حدود ۷۵ درصد از کارمندان توییتر را اخراج کند. این شرکت چیزی در حدود ۷۵۰۰ کارمند دارد و این تغییر و تحول سبب می‌شود نزدیک به ۵ هزار نفر از آن‌ها از کار خود بیکار شوند.

واشنگتن پست در این گزارش خود به نقل از یک منبع ناشناس و آگاه اعلام کرده است که مراحل قانونی به منظور خریداری توییتر توسط ایلان ماسک به خوبی در حال پیشروی است و ایلان ماسک قصد دارد تصاحب توییتر را تا تاریخ ۲۸ اکتبر (ششم آبان) نهایی کند. قرار است اخراج کارمندان این شرکت بلافاصله پس از نهایی شدن این نقل و انتقال صورت بگیرد.

البته گفته می‌شود پیش از این تصمیم ایلان ماسک، هیئت مدیره توییتر نیز تصمیم گرفته‌ بودند به منظور کاهش هزینه‌های خود چیزی نزدیک به ۲۵ درصد از کارمندان را اخراج کنند. این اقدام سبب می‌شد که با اخراج چیزی در حدود ۱۹۰۰ کارمند و همچنین توقف بخشی از فعالیت‌های توییتر، این شرکت چیزی در حدود ۸۰۰ میلیون دلار در هزینه‌های خود صرفه جویی کند.

 

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید