جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 17874 |
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۵۶ |
ارسال به دوستان
پ

قرنطینه‌های چین سد راه صعود نفت شد

قیمت نفت روز جمعه پس از این که محدودیت‌های کرونایی در چین گسترش یافت، کاهش پیدا کرد اما تحت تاثیر نگرانی‌ها پیرامون کمبود عرضه، در مسیر ثبت رشد هفتگی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۷۸ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش، به ۹۶ دلار و ۱۸ سنت در هر بشکه رسید. معاملات نفت برنت روز گذشته با ۱.۳ درصد افزایش قیمت، بسته شده بود. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار معادل ۱.۱ درصد کاهش، به ۸۸ دلار و هشت سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز پنج شنبه با ۱.۳ درصد افزایش، بسته شده بود.

نفت برنت از ابتدای هفته جاری تاکنون بیش از دو درصد و وست تگزاس اینترمدیت بیش از سه درصد، رشد قیمت داشته است.

افت قیمت‌ها در روز جمعه پس از آن روی داد که شهرهای چین روز پنج شنبه، محدودیت‌های مقابله با گسترش بیماری کووید را مضاعف کرده و با قرنطینه‌های منطقه‌ای، میلیون‌ها نفر را در محدودیت قرار دادند.

کمیسیون ملی سلامت چین روز جمعه اعلام کرد چین ۲۷ اکتبر، ۱۵۰۶ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ گزارش کرده که در مقایسه با ۱۲۶۴ مورد در روز قبل، افزایش داشته است.

صندوق بین المللی پول انتظار دارد رشد اقتصادی چین امسال به ۳.۲ درصد آهسته شود که ۱.۲ درصد کمتر از پیش بینی آوریل این سازمان است. اقتصاد چین سال میلادی گذشته ۸.۱ درصد رشد کرده بود.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: بازار نفت با کمک دلار ضعیفتر و امیدواری به بهبود اقتصادی چین، صعودی شده بود اما اکنون توجهات به ریسک‌های رکود تغییر کرده که پیش بینی‌ها از تقاضا برای نفت را تا پایان سال ضعیف‌تر می کنند.

بر اساس گزارش رویترز، با این حال، تحلیلگران اظهار کردند بهبود رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه سوم که روز پنج شنبه گزارش شد، انعطاف پذیری بزرگترین اقتصاد جهان و مصرف کننده نفت جهان را منعکس کرد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید