جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 29378 |
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳ |
ارسال به دوستان
پ

صادرات محصولات طیور به کویت آزاد است

رئیس سازمان دامپزشکی اظهار کرد: خوشبختانه ستاد ملی آنفولانزا از سه چهار ماه گذشته رصد و پایش را در سطح سازمان، استان‌ها و شهرستانها انجام داده و تا به این لحظه هیچ گونه درگیری مرغداری‌ها با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده است، همچنین افزود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن میزان تولید مرغ و بیش از ۳ میلیون تن نیز ظرفیت تولید داریم. متوسط مصرف کشور هم حدود ۳۰ کیلوگرم است.

به گزارش اقتصادسنج، سید محمد آقامیری، رئیس سازمان دامپزشکی اظهار کرد: خوشبختانه ستاد ملی آنفولانزا از سه چهار ماه گذشته رصد و پایش را در سطح سازمان، استان‌ها و شهرستانها انجام داده و تا به این لحظه هیچ گونه درگیری مرغداری‌ها با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده است، همچنین افزود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن میزان تولید مرغ و بیش از ۳ میلیون تن نیز ظرفیت تولید داریم. متوسط مصرف کشور هم حدود ۳۰ کیلوگرم است.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، افزود: اخیراً تمام کشورهای همسایه ما درگیر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شده اند؛ کشورهایی دیگر مانند انگلیس هم درگیر این بیماری هستند؛ به طوری که بیش از ۵۰ درصد مزارع مرغداری آنها درگیر شده و آنها مجبور به واردات مرغ، تخم مرغ و محصولات طیوری شده اند.

وی ادامه داد: در همین راستا کشورهایی که نیاز به محصولات طیوری دارند واردات این نوع محصولات به کشورشان را آزاد کرده‌اند. کویت نیز اولین کشوری است که واردات محصولات طیور ایرانی را به کشورش آزاد کرده است. بنابراین در حال حاضر صادرات مرغ، تخم مرغ و جوجه به کویت آزاد شده است. سازمان دامپزشکی کویت به صراحت در نامه‌ای به گمرک کویت اعلام کرده که با توجه به اینکه کشور جمهوری اسلامی عاری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است مجاز است محصولات طیوری را به کویت صادر کند.

رئیس سازمان دامپزشکی تصریح کرد: وقتی درگیر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان می‌شویم ممنوعیت صادرات ایجاد می‌شود. اما از آنجایی که رصد پایش با قدرت و شدت انجام شده و حتی در تابستان که فصل این بیماری نیست نیز این رصد صورت گرفت.

وی گفت: اخیراً بعد از ۶ سال صادرات محصولات طیوری به عراق آزاد شده است. همچنین به ۷۴ کشور دنیا به صورت داوطلبانه اعلام آمادگی کردیم که حاضریم در همه حوزه‌های دامپزشکی با آنها همکاری کنیم.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید