سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-23
کد خبر: 60719 |
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵ |
ارسال به دوستان
پ

سهم مردم از دلارهای آزادشده در کره جنوبی داده می شود؟/ به هر ایرانی چقدر می رسد؟

چند روزی است که دوباره داستان تکراری آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی خبرساز شده است؛ اما شاید برای بسیاری این پرسش به وجود آید که اهمیت آزادسازی این پول‌ها چیست و چه تاثیری بر زندگی مردم می‌گذارد؟

اقتصادسنج | چند روزی است که دوباره داستان تکراری آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی خبرساز شده است؛ اما شاید برای بسیاری این پرسش به وجود آید که اهمیت آزادسازی این پول‌ها چیست و چه تاثیری بر زندگی مردم می‌گذارد؟

بیشتر بخوانید

مفاد توافق پنهان ایران و آمریکا چیست؟/ چه امتیازاتی از آمریکا گرفته شد و چه امتیازاتی داده شد؟

سرنوشت تلخی در انتظار ثبت نام کنندگان مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو است؟

⁧  آزاد شدن منابع ارزی ایران، منابع تولیدی پرقدرتی را برای واردات، صادرات و سرمایه‌گذاری در اختیار دولت قرار می‌‌دهد و اگر هم در خزانه دولت بماند، اعتبار بین‌المللی ایران را تقویت می‌کند. فارغ از تاثیر آزادسازی این پول‌ها در اقتصاد کلان کشور، به نظر می‌رسد این موضوع مستقیم زندگی مردم را تحت تاثیر قرار دهد. به این صورت که اگر ارزهای بلوکه شده آزاد و به ریال تبدیل شوند، عرضه ریال در قبال دلار بالا می‌رود و با توجه به عرضه بیشتر دلار در داخل کشور احتمال کاهش قیمت دلار وجود دارد. به این ترتیب قدرت خرید مردم افزایش پیدا می‌کند.

چرا آزادسازی‌ پول‌ های بلوکه شده ایران اهمیت دارد⁩

سیروس امیدوار، استادیار گروه اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، درباره اهمیت آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران گفت: اهمیت آزادسازی این پول‌ها از این حیث است که به تسهیل واردات کالا‌های واسطه‌ای و سرمایه‌ای کمک می‌کند. به این ترتیب، رونق به تولید بازمی‌گردد و اقلام مورد نیاز مصرفی مردم راحت‌تر تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید

خواندن این ۴ پیش بینی مهم از آینده قیمت دلار را از دست ندهید/ کاهش قیمت تا کجا ممکن است ادامه یابد؟

وی ادامه داد: همچنین این موضوع می‌تواند در تنظیم و کنترل بازار افسار گسیحته ارز کمک کند. پیشنهاد می‌شود در صورت آزادسازی پول‌های بلوکه شده دولت، آن را در بازار آزاد و با نرخ حدود ۵۰ هزار تومان بفروشد. سپس درآمد حاصل از آن را میان مردم تقسیم کند، چون این پول متعلق به فروش نفت است و مردم در آن سهیمند. به فرض فروش این هفت میلیارد دلار با نرخ ۵۰ هزار تومان و تقسیم آن بین ۸۰ میلیون تن جمعیت ایران، به هر ایرانی چیزی حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعلق می‌گیرد.

امیدوار در پاسخ به این که آیا تقسیم پول کلان به خرد توجیه اقتصادی دارد یا خیر، توضیخ داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد تا این لحظه حدود ۸۰ هزار طرح نیمه تمام روی دست دولت مانده است، ضمن آنکه طرح‌های مذکور به سرمایه آنچنانی هم نیاز ندارند. با این حال، هنوز اقدامی برای تکمیل پروژه‌ها انجام نشده است. این موضوع درباره پول‌های بلوکه شده نیز صادق است؛ یعنی اگر این پول‌ها بین مردم تقسیم نشود و در دست دولت باشد، در نهایت صرف رانت خواری برخی افراد می‌شود، نه سرمایه‌گذاری یا تکمیل پروژه.

او افزود: بنابراین من به شخصه معتقدم اگر پولی هم قرار است آزاد شود، نباید به دست دولت برسد و به صورت غیرمستقیم روانه بازار آزاد شود. مردم با خرج کردن پولی که میان آن‌ها تقسیم شده است به درآمدزایی بنگاه‌های اقتصادی کمک می‌کنند. بنگاه‌ها نیز با توجه به تشخیص سود و زیان خود، درآمد حاصل را در جای مناسب سرمایه‌گذاری می‌کنند. به این ترتیب از تورم دولت سیزدهم کاسته و بسترسازی برای افزایش فعالیت بخش خصوصی در کشور فراهم می‌شود.

البته به نظر می‌رسد، اینکه یک پول کلان را با تقسیم میان مردم به پولی خرد و ناکارآمد تبدیل کنیم راهکار مناسبی نباشد، چون منجر به افزایش نقدینگی و در نهایت تورم می‌شود؛ اما از طرفی اینکه دولت هم از این پول‌ها در راستای سرمایه‌گذاری و تکمیل پروژه‌ها استفاده نمی‌کند، مساله‌ای است که باید به آن توجه شود.

با این اوصاف، پیشنهاد می‌شود در صورت آزادسازی منبع مالی مذکور حل بحران‌های جدی‌تری در کشور مانند مسکن در اولویت باشد. به گفته محمد مرتضوی، رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان با تابناک، در حال حاضر کشور با کمبود شش میلیون مسکن روبه روست. حال آنکه برای تامین این میزان کشور نیاز به سرمایه‌های دولت، انبوه‌سازان، بانک‌ها و بخشی از سرمایه مردم دارد.

او ادامه داد: دولت یکی از اصلی‌ترین سرمایه‌گذاران به حساب می‌آید که باید از طریق صندوق توسعه کشور به تامین منابع مالی در این زمینه بپردازد. پول‌های این صندوق از طریق درآمد‌های نفتی و ارز‌های برگردانده شده به کشور تامین می‌شود؛ بنابراین در صورت آزادسازی پول‌های بلوکه شده، ارز‌ها به این صندوق انتقال پیدا می‌کند.

مرتضوی تصریح کرد: حال از آن‌جایی که کشور با کمبود سرمایه‌گذاری در زمینه مسکن مواجه است، پیشنهاد می‌شود دولت همت کند و به حل این معضل بپردازد، به ویژه که بخش خصوصی حاضر به سرمایه‌گذاری در این بستر نیست، چون در وهله نخست نسبت به ثبات تقاضا در بازار اطمینان ندارد و دوم آنکه قیمت تمام شده تولید مسکن قابل پیش‌بینی نیست.

از آن‌جایی که مصالح ساختمانی در بازه‌های زمانی مختلف نرخ‌های متفاوتی دارد، نمی‌توان قیمت تمام شده را پیش‌بینی کرد؛ بنابراین، بخش خصوصی ریسک سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن را نمی‌پذیرد. با این حساب به نظرمی‌رسد تنها راه خروج کشور از بحران مسکن به دست دولت حل می‌شود.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 495
    1. نویسنده :ناشناس

      مردک مگر این پول ها برا ملت ایران هست برا مستضعفین جهان هست سیدحسن نصروالله با لشکر انبوه ونیروی نیابتی درسوریه حوثی ها دریمن و حشدالشعبی و فاطمیون زینبیون و حوزه های ما خرج دارن ماکزعلم بشریت درحوزه هااست اگرنبودن داروی کرونا نبود با دعای اینها دارو ماکزدرمانی ساخته میشه پول برااینهاست مثل پول تانک ها انگلیس امد

      1. نویسنده :ناشناس

        عالی گفتین دوست عزیز

        1. نویسنده :ناشناس

          این فقط بازی دادن مردم هستش نه پولی هست نه به مردم میرسه نه چیزی تمام

          1. نویسنده :ناشناس

            نگه داریدتوحساب دولت بالاخره یه دزدی پیدامیشه بزنه وازکشور خارج بشه،یاهم مسوولین بین خودشون تقسیم کنن.

            1. نویسنده :ناشناس

              مگر آن زمان که نفت ۱۴۰دلاری فروختند و میلیاردها دلار درآمد نفتی افزایش یافت دردی از مردم دوا شد. تا زمانی که فساد واختلاس ورانت از بین نرود هزار از مول ها وارد شود هیچ دردی دوا نمیشود.

            1. نویسنده :ناشناس

              مگر یک ریال!!!
              به ما که از این خیر ها نمی رسه؛؛ نوش جان هرکی که این پولها رو خرج می کنه

            1. نویسنده :ناشناس

              مگر یک ریال!!!
              به ما که از این خیر ها نمی رسه؛ نوش جان هرکی که این پولها رو خرج می کنه

            1. نویسنده :ناشناس

              گل گفتی

            1. نویسنده :ناشناس

              احسنت…….

            1. نویسنده :ناشناس

              تایباد لازم به دزد نی خودشون ملک میخرن اونور آب

            1. نویسنده :ناشناس

              خدایاخودت به مردم کمک کن این حق ملت ماست

            1. نویسنده :ناشناس

              خدارو شکر که مجددا خزانه دولت انقلابی و عدل الهی پر از دلار میشه،وبرای سعادت و رونق مردم ومملکت خرج میشه و مردم ایران مثل مردم عربستان بی نیاز می‌شوند و دیگه تورمی وجود نیست.وایران مدینه فاضله میشه و همه خوشبخت میشن.خداجون ممنون ازاین هم نعمت،تمام این ها ،زحمات دولت مردان رئیسی و دعاهای آیت اله ها و مراجع است.خدایا شکرت.دورکعت نماز شکر بجا آورید.

          1. نویسنده :ناشناس

            ۴۴ ساله فراره از گرسنگی و ففر نجات مون بدهند.. رفسنجانی هم گفت دوتا ۵ سال تحمل کنید تا در ۵ ساله سوم در رفته برویم.. بزک نمبر خبار میاد کمبوزه با چنار میاد…. بدبخت کسانیکه به خیال خام نشستند.. بدبخت کسانیکه اجر کارشون را از نظام بخواهند…. خوشبخت من هستم که از خدا میخوام نه از حکومت.

          1. نویسنده :ناشناس

            آره اهمیت داره البته اگر به دست مردم برسه و مثل هواپیمای حامل پولهای بلوکه شده ایران در آمریکا که به طرف ایران آمد و بین راه نا پدید شد ناپدید نشه و مثل دکل مخابرات
            گوسفند های وارداتی و …..

          1. نویسنده :ناشناس

            اگه نبودن وضع ما این نبود

        1. نویسنده :ناشناس

          خوش به حال لبنان و فلسطین ‌ خوش به حال سید نصرالله ‌ دوباره پول دستش میاد و حال می کنه . بیچاره مردم با گرانی باید تا ابد مبارزه کنند

          1. نویسنده :ناشناس

            دقیقاً

          1. نویسنده :ناشناس

            اگر پول های آزاد شده را به مردم ندهند این سری مردم سر و صدایشان در میاد حسابی هم در میاد

        1. نویسنده :ناشناس

          به ما پاپتیها چه که زندگی کنیم کی تاحالا به مااا چیزی رسیده که اینبار باشه مولها رفت جایی که باید میرفت دلاریک تومکش هم پایین بیاد چه فرقی به حال ماها میکنه مگه تواین کسور قیمت اجناس پایین میادددد؟؟

          1. نویسنده :ناشناس

            از این پول ده برابر تو نفت درآمد دارد تو ایران پس بقیه پول چکار می کنی

            1. نویسنده :ناشناس

              فقط قیمت سکه و دلار و ماشین پایین میاد وگرنه تاثیری بر اقلام غذایی و مایحتاج مردم ندارد

            1. نویسنده :ناشناس

              این پول حق مردم هست چون هرچی بفروشن مال همه مردم هست نه مال یکسری آدم خاص هرچنداینا علی گ نه رفتا نمیکنن اینا ملیونها کیلومترها کارهای امام علی فاصله دارن فقط درنقش امامان بازی میکنن هرکس حق مردم رو میخورن انشالا ازگلوشون بریزه بیرون

          1. نویسنده :ناشناس

            هیچ پولی به مردم نمی دهند اگر این کار میکردن جلوتر می دادن این پول بخشی یک روز دارمد نفت هست پس بقیه درآمد ایران کجا

            1. نویسنده :ناشناس

              عجب وعجب عجله نکنیدچقدرعجولید شما

        1. نویسنده :ناشناس

          برای ایرانی حرام است حرام

          1. نویسنده :ناشناس

            آقایون نقشه بد نکشید این پول مال منه می‌خوام فرار کنم.

          1. نویسنده :ناشناس

            واقعا هم …ما را در ایران فقط برده بار آورده اند آنقدری که نمیتوانیم با دو تا بچه زندگیمان را بچرخانیم

        1. نویسنده :ناشناس

          توابن چهل سال هرچی پول نفت تققیری تو زندگی مردم داشته اینم داره اوضاع بدتر میشه بهترنمیشه تازه اگرهم خالصانه خواسته باشن به اقتصاد کمک کنن اینقدر چاه و چاله هست که بااین پول ها پرنمیشه فقط حسن اقا کیفشو می بره و بس

      1. نویسنده :ناشناس

        عالی موووووچ

      1. نویسنده :ناشناس

        حرف حق جواب نداره

      1. نویسنده :ناشناس

        داداش برا حاج پوتین هم خرج میکنیم تا مردم اوکراینو بزنیم بکشیم در راه اسلام پیروز بشیم
        برا برادر بزرگوار پاشینیان هم باید سهم بدیم و تجهیزات بخریم براش حیونکیه تا مسجدامونو خراب کنه
        گفتم یاد آوری کنم

        1. نویسنده :ناشناس

          خو بی عقل نافهم حالا ما نمیگیم به پوتین کمک کنن به هیچ وجه ولی فکر میکنی اگر آمریکا و اروپا با این ناتو شون پیروز بشن بعدش نوبت ایرانه شک نکن چونکه اولا ایران بزرگترین متحد. نظامیشو از دست میده

          1. نویسنده :ناشناس

            داداش شرق غرب پوتین بایدن همشون یک بزنگراد هستن روسها زمانی حرم امام رضا ع به توپ بستن
            مسئولین همه چیز میدانن چون از اول اشتباه رفتن همه تخم مرغها را توسبد پوتین ریختن امروز راه باز گشت ندارن چون به وتوی روسیه نیازمند هستن اگر سیاستمدار بادرایت داشتیم امروز به راحتی مانند اردوغان یا عربستان به هرسمتی میچرخیدیم
            ما فقط فقط تا ابد باید بشقابمون بسمت روسیه وچین باشه والسلام
            مگر اینکه اتفاق دگری بیفتد

          1. نویسنده :ناشناس

            آقای باعقل ودرایت جهان بین این آمریکایی که نیم قرنه مرگ براش میفرستی میشه چندنمونه از دشمنی هاش ذکر کنی البته اگر از جبهه توهم توطئه هستی بحثی نیست ولی پیشنهاد میکنم تاریخ ایران از زندیه به اینور بخون ببین اجداد پوتین با کشور و مردم ایران چه کرده اند شما را می‌سپارم به وجدان خودت

        1. نویسنده :ناشناس

          تو چرا نگران اوکراینی اگر غرب دوست ما بود که ما رو تحریم نمیکردن،، التماس تفکر

          1. نویسنده :ناشناس

            برو نکبت

        1. نویسنده :ناشناس

          تو چرا غصه اوکراین رو میخوری،، اگر غربیها دوست ما بودن که ما رو تحریم نمیکردن،، التماس تفکر

        1. نویسنده :ناشناس

          فقط خدا لعنتشون کنه.انشااله به عذاب خدا گرفتار بشن.هم خودشون هم بچه هاشون که اون صرف آب زندگی میکنند

      1. نویسنده :ناشناس

        دقیقا…۵۳۰ میلیون پوند کجا رفت؟؟…اینکه دیگه چیزی نیست…یه پول خرده..

        1. نویسنده :ناشناس

          دمت گرم یه پول از آمریکا طلب داشتیم قرار بود که بدن به مردم ولی اونم سهم حسن نصرالله شد

        1. نویسنده :ناشناس

          اون ۵۳۰ میلیون پوند را اختلاسگران محترم که هیچکس هم هیچ ردی ازشان نباید بزند بردن کانادا🤣🤣🤣🤣🤣

      1. نویسنده :ناشناس

        ما خر هستیم..

        1. نویسنده :ناشناس

          خریت موروثی نیست

      1. نویسنده :ناشناس

        زر زر اضافی فرمودید

      1. نویسنده :ناشناس

        احسنت

      1. نویسنده :ناشناس

        دمتت گرم.

      1. نویسنده :ناشناس

        احسنت حرف همه ی ایرانیها

        1. نویسنده :ناشناس

          این پول واسه ایرانی نیست واسه اقا زادها و فلسطین لبنانه

      1. نویسنده :ناشناس

        دمت گرم براروم را بگردم که حقیقت را گفتی ..قرت ایرانیها

      1. نویسنده :ناشناس

        واقعا همینطوره،مردم بدبخت از این پول ها هیچ سهمی ندارند مگه زمانی اوباما اون همه پول رو آزاد کرد و به ایران فرستاد چیزی گیر مردم اومد،

        1. نویسنده :ناشناس

          اصلان شماره حساب همه خانواده های ایرانی را بدن اونها بدهی که به ایران بدن به حساب هرایرانی واریض کنن

        1. نویسنده :ناشناس

          کم پولی هم نیست اگه خیر خواه مردمند به خانواده ها در این مملکت از ازین جمهوری.
          با خون دل اصلان به حسابه هر خانوار واریض بشه

      1. نویسنده :ناشناس

        چقدر شما عقده ای وبیشعور هستید

      1. نویسنده :ناشناس

        اگر سواد سیاسی و جنگی داشتید میفهمید اگر همین گروه های نیابتی نبودند باید سرکوچه شما ها نیروها ی ما با دشمنان میجنگیدند. امثال تو که جز شلوارک پوشیدن و در مجازی پوزیشن اپوزسبون گرفتن . عرضه خدمت پشت جبهه هم ندارید.
        یا خیلی بیسوادی. یا واقعا وابسته به مزدوران

        1. نویسنده :ناشناس

          اخه عاقل ما که ادعا میکنیم تو جنگ با ۶۰کشور جنگیدیم و الان با اروپاو اسراییل میتونیم بجنگیم و انواع موشک و هایپرسونیک داریم و امریکا غلطی نمیتونه بکنه انوقت امثال تو اینقدر نمیفهمی که همش سیاست بود جنگ در عراق و سوریه و هیچوقت داعشی که موشک و هواپیما نداره چطور میتونه ایران رو بگیره و مثلا اگر میتونست پس تمام شعارهای ۴۵ساله طبا تو خالی بود
          تورا بخدا تفکر کنید

        1. نویسنده :ناشناس

          تو هم مشخصه مفتخوری بیش نیستی،بهت برخورده،اگه ازاول این دشمنیارو راه نمینداختید دشمنی درکارنبود،دشمنی راه انداختید الانم خودتون به خرج خودتون برید جلوشون،نه به خرج ملت وپول بیت المال

        1. نویسنده :ناشناس

          مگه‌ترکیه‌یاآذربایجان‌تاجکستان‌کویت‌وغیره‌گروهک‌های‌نیابتی‌دارن‌کشورشون‌امن‌‌امانه‌ ‌

        1. نویسنده :ناشناس

          برو گم شو

      1. نویسنده :ناشناس

        دمت گرم گل 💐گفتی مثل یک بلبل گفتی جواب عالی دادی غنچه بودی شکفتی ایول

      1. نویسنده :ناشناس

        خدا بهت خیر بده آقا یه خورده سخاوت داشته باشید پس سهم عمو طالبان چی میشه مگه اینها بنده خداها آدم نیستن ،اینها بیچاره ها بادست خالی دارن تو افغانستان برای سیستان و بلوچستان نمون سد میزنند

      1. نویسنده :ناشناس

        عمو طالبان پس چی اینها بنده خداها با دست خالی برا سیستان و بلوچستان نمون دارن سد درست میکنن خرج نداره ؟ ۱۵درصد کشورمان نخبه‌های افغانی هستن خرج ندارن

      1. نویسنده :ناشناس

        عالی گفتی . آیا مسولین میخوانند.وبرایشان مهم است.یا فقط رسانه ها میگویند تا زیرسایه مسولیین بگویندایرانی ازادی بیان دارد.
        ولی گوش سیاستمدار نمیشنوند.

        1. نویسنده :ناشناس

          کی شماره کارت بفرستم

      1. نویسنده :ناشناس

        پولهای بلوک شده چه ازاد شود چه نه هیچ اثری در معیشت ملت ندارد چون مسئولین این پول را ارث پدری خود میدانند و ملت را بنده و غلام خود میدانند .

      1. نویسنده :ناشناس

        مردم دارن از گشنگی و فقر و نداری کلیه هاشونو میفروشن تن فروشی میکنن اونوقت میگی با دعای فلان و بهمانیه. ما هیچ نیازی به دعای اتباع خارجی نداریم شما خودتون حقوق بگیرین که این حرفارو میزنین یکی از کلیه هات اصلا همن فکر کردنش درد داره چه برسه به فروختن دلم خیلی پره

      1. نویسنده :ناشناس

        واقعا

      1. نویسنده :ناشناس

        دمت گرم. هر آنچه از دل برآید، بردل نشیند….

      1. نویسنده :ناشناس

        هرچه از دل برآید، بردل نشیند. دمت گرم.

      1. نویسنده :ناشناس

        بس سواد

      1. نویسنده :ناشناس

        کامنت ها راخوندم دشمنان ایران در داخل این مملکت با آرامش دارن زندگی میکنن وحرف مفت میزنن به شماها دنیا پول بدن آنقدر نمک نشناس هستید دوباره اعلام ناحتی کنید مرگ بر برضدولایت فقیه مرگ برضد انقلاب مرگ برخائنین داخلی وخارجی

      1. نویسنده :ناشناس

        چرت و پرت
        ببند مردک

      1. نویسنده :ناشناس

        خوب سهام عدالت چهل میلیون که بریده شد بدید ندینش آقا زادهاتون

      1. نویسنده :ناشناس

        نه دیگه اینبار اگه ندن یه پتوبرمیدارم شب تاصبح دم درشان میخوابم تا آبروبشون بره .

      1. نویسنده :ناشناس

        دوستان اینبار دیگه میدن فقط نقدی نیستا باید حساب بانکی داشته باشیم که واریزکنن ،خودشان گفتن.الککککککی

      1. نویسنده :ناشناس

        عالی

      1. نویسنده :ناشناس

        کمک کردن به گروههای مقاومت که حافظ امنیت ایران زمین و حوزه تمدنی آن هستند از وظیفه دولت ایران زمین عزیز است چون هم یکی از ارکان امنیت ایران عزیز هستند و هم حافظ حوزه تمدنی ایران زمین
        مگر آمریکا در این منطقه ۷۰۰۰میلیارد دلار از دست نداد بماند چقدر عربستان و ترکیه و امارات و دیگر کشورها خارج کرده اند
        آمریکایی که در این منطقه نیست
        چرا ؟؟؟
        متاسفم برای بعضی ها که کودکانه فکر میکنند

      1. نویسنده :ناشناس

        تو و امثالهم فقط نوک دماغتان میبینی ؟؟؟!!!

      1. نویسنده :ناشناس

        عالی بود

      1. نویسنده :ناشناس

        درود بر انسان فهمیده

      1. نویسنده :ناشناس

        بله..

      1. نویسنده :ناشناس

        دقیقا👏

      1. نویسنده :ناشناس

        عالی عالی گفتید به حزفیه دوزدی های
        خوداشان واقازادها ونوراب

      1. نویسنده :ناشناس

        عالی گفتی حرف دل خیلی ها رو زدی

      1. نویسنده :ناشناس

        این جوری ننویسید یک جوری بنویسید مسولین مملکت پول های آزاد شده را به کل مردم ایران تحویل بدهند

      1. نویسنده :ناشناس

        بلانت چیز عجیبیه. اگر فرض بگیریم که این پولها خرج آنها میشه، که نمیشه، بازهم ارزش داره که صدای شلیک یک گلوله داخل کشور نمیاد. هرچند نمک‌نشناسهایی مثل برخیا نمیدونن امنیت ساده بدست نمیاد

      1. نویسنده :ناشناس

        حرف دل میلیونها نفر رو گفتین…

      1. نویسنده :ناشناس

        افعی ها و آقازاده هاشون نشسته اند به چپاول، ملت هم مثل همیشه گرسنه و بی سهم … اما انفجار گرسنگان مهیب خواهد بود….

      1. نویسنده :ناشناس

        درود برشرفت

    1. نویسنده :ناشناس

      بهتر است سرمایه گذاری شود در بخش کشاورزی آب و ساختمان بهتر است پول‌های آزاد شده صرف ساخت مسکن بهر زوج ایرانی یک آپارتمان ۹۹ ساله با اجاره پایین تحویل شود مالکیت این آپارتمان‌ها فقط بقید حیات تحویل گیرند وصرفا مورد استفاده خودش باشد

      1. نویسنده :ناشناس

        👏👌…کار درست کمک به مسکن مردم با نظارت خیلی قوی .

    1. نویسنده :ناشناس

      مبارک اعراب باشه

      1. نویسنده :ناشناس

        طرح نیمه کاره داخلی یا خارجی

      1. نویسنده :ناشناس

        طرح های نیمه کاره داخلی یا خارجی جیب نیمه خالی حشدالشعبی

        1. نویسنده :ناشناس

          غصه نخوریدعادلانه تقسیم میشه بین خارجیووداخلی عمو

    1. نویسنده :ناشناس

      قرار نیست پول فیزیکی آزاد شود. قرار است به مبلغ طلب، اعتبار خرید دارو و غذا داده شود. بیماران خاص که داروی گران در اختیارشان قرار می گرفت جزئی مهم از این اعتبار هستند.

      1. نویسنده :ناشناس

        چرت نگو

      1. نویسنده :ناشناس

        شما هم افعی هستید لابد؟! پول آزاد می شود برای آقازاده ها (حرامزاده ها)

    1. نویسنده :ناشناس

      این همه معدن و ثروت که توایران هست چه تاثیری روزندگی مردم داشته که این پول بخوادبزاره همه ثروت ایران یاخرج کشورهای خراب شده دیگه میشه یامیره جیب مافیا وستمکاران

      1. نویسنده :ناشناس

        آفرین

      1. نویسنده :ناشناس

        این پولها صرف کشور های دیگه مشیه
        چون از این ها حمایت کنید در جلسه ها

      1. نویسنده :ناشناس

        درسته، مرحبا

      1. نویسنده :ناشناس

        احسنت

        1. نویسنده :ناشناس

          یه بیلاخ بزرگ به مردم نشون میدن

      1. نویسنده :ناشناس

        افرین درودبرشما

    1. نویسنده :ناشناس

      هرچی از پولای برجام گیرمون اومد اینم رو اون

    1. نویسنده :ناشناس

      چوس تومان

      1. نویسنده :ناشناس

        … گیر ایرانی هم نمیاد

    1. نویسنده :ناشناس

      با سلام هر چند گفتن ما کاری از پیش نمیبره اما تمامی این پول را ببرین مسکن بسازین برای مستاجرین و کسایی که هر ساله بازیچه دست مالکین و املاکی ها میشن برای کسایی که خودروی شخصی رو میفروشن تا خانه اجاره کنن برای افرادی که تمام حقوق خود را بابت اجاره خانه میدهند هیچ لذتی از زندگی نمیبرن و تمام سال زجر اجاره نشینی دارند این افراد عمرشان نصف بقیه هست به داد مستاجرین بی خانه برسین که اساسشان بر دوش دختر بچه ۵ساله جابجا میشود با بغضشان تا مرز سکته و مردن پیش میروند به دادشان برسین دادرسی ندارند

      1. نویسنده :ناشناس

        واقعا باید به حال مستاجران یه فکری بشه وگرنه خیلی از خانواده ها از هم میپاچه وخانواده مجبورن از هم جدا بشن چون واقعا توان اجاره یه سرپناه تو این گرونی خیلی سخت شده. یکیش خود من

      1. نویسنده :ناشناس

        خب همین رو دوست دارن، که مردم انقدر اسیر زندگی خودشون باشن که یادشون از این همه بی کفایتی نیاد و صداشون در نیاد 😓😓

    1. نویسنده :ناشناس

      سلام فقط برای مستاجرین کاری کنین برای جوانان بی خانه و آشیانه واقعا گناه دارن

    1. نویسنده :ناشناس

      چرا آدرس غلط میدین…اول اینکه پول به دست مردم برسه بهترینه..هر سرپرست بهتر میدونه کجا خرج کنه.برا خونوادش.دوم این پول نفته بایدبه مردم برسه .تا الان دست حکومت بوده ادعای یارانه اجناس رو داشت.الان که از کشورهای همسایه خیلی بیشتر رو اجناس پول میدیم .سوم .مشکل مسکن .راه احمدی نژاد..بهتره.به ملت زمین بدین خیابون بکشین ..خودشون بسازن..هر کی بیشتر احتیاج داشته باشه خودش دست به کار میشه وزودتر می‌سازه.پس عرضه وتقاضا کنترل وباعث تورم نمیشه .بازار هم راه میوفته .دلال هم به سود متعارف میرسه .این پول بای. به حساب تک تک ملت ریخته بشه .تا کشورهای تحریم کننده ..رغبت به پرداخت کنن ..ودر جامعه بین‌الملل تحت فشار باشن .والا طبق مفاد تحریمی هیچگاه با حق مون نمیرسیم وپول اجناس رو نمیدن

    1. نویسنده :ناشناس

      به نظرم آزاد شدن پول‌های بلوکه شده می‌تونه به روند کاهش قیمت دلار کمک کنه
      البته که دلار سهم عمده ای از تجارت جهانی داره
      ولی خب بازم امید هست ارزش پول ملی دوباره برگرده و جلوی تورم گرفته بشه

    1. نویسنده :ناشناس

      باسلام همانطور که گفته شود این پول مال ما نیست ومال اعراب است وهمینطور باید فقیر بمانیم

      1. نویسنده :ناشناس

        اعراب خودشون ثروتمندن به ملتشون خوب میرسن.این پولها خرج آقازاده های خارج نشین میشه

        1. نویسنده :ناشناس

          ای کاش من یک آقازاده بودم

    1. نویسنده :ناشناس

      اگر راست میگید بیارین تو خط تولید داخلی و اقلام مصرفی مردم ارزان بشه.اگر به مردم ایران ارزش قائل هستید

      1. نویسنده :ناشناس

        تولیدات خط داخلی اکثرش حتی مواد غذایی قبل ازاینکه بدست مصرف کننده داخلی برسه صادر میشه،وایرانی جماعت باید این محصولات رو چندبرابر قیمت خریدکنه

    1. نویسنده :ناشناس

      باسلام.تورا.بخدا.به.مردم.بدهید.اولان.من.دندان.ندارم.تا.به.دندان.ساز.بدهم.برایم.دندان.بسازد.به.دولت.ندهی..چون.نمی.تواند.چکارش.کند.تورا.به.هرکی.می.پرستی.برایران.خرج.کنید.برای.هر.کشوری.دیکی.خرج.کنید.مثل.طالبان.می.شود.برای.ما.شآخ.شآنه.می.کشند.از.من.گفتن‌.بود.خود.دانی.خدای.خود

    1. نویسنده :ناشناس

      اگه چیزی ازآقازادهاودزدای مملکت زیادبشه ،که بعیدمیدونم جیبشون پربشه ،۵۰ساله پرنشده دیگه هم نمیشه ،مردم بدبخت فقط رنج وبدبختیشومیکشن

      1. نویسنده :ناشناس

        حرف دل مردم و زدی احسنت سهم ما از پولای بولکه فقر نکبت فلاکت البته سران انقلاب ومجلس وسه قوا سران حکومت وشما فراموش کردین

      1. نویسنده :ناشناس

        جون بچه هاتون ب مردم هم بدین
        واریز کنید ب حساب مردم

    1. نویسنده :ناشناس

      منتظر باش تا بین مردم تقسیمش کنن

    1. نویسنده :ناشناس

      آره دیگه اخوی. سهم تک تک روی همان ۸۰هزارتومانی که یارانه میگیرم دادن دیگه…چرا بهونه گیری میکنید؟
      پ.ن؛ اگر برید از مغازه هایی که همدلان مردم معرفی کرده اند حداکثر یارانه خودتون را خرید کنی، اون ۸۰هزارر تومن هم لطف مسئولانه‌
      این یعنی هم مدیریت اقتصادی درعین حال مردم دوستی

    1. نویسنده :ناشناس

      اگر این پول مستقیم به دست‌ هر فرد برسه خوبه غیر از این باشه مثل قول قرارهای قبلی وعده وعید نباشه

      1. نویسنده :ناشناس

        سلام به ما که خیری نمی رسد.. مقداری خرج بازنشستگان کنند.. به ازدواج جوانان..

    1. نویسنده :ناشناس

      خدا وکیلی این پولهارو بین مردم تقسیم کنید من طرف خودم ومردمم درخواست تقسیم پولهای بلوکه شده دارم اگه تقسیمش نکنید یه اختلاس گر دیگه که همه میدونن با کی هستم پولها رو از کشور خارج میکنن

    1. نویسنده :ناشناس

      مال ایرانیا نیست مال سید حسن نصرالاه حماس وبقیه اعراب تازه روسیه هم الان مشکل داره

    1. نویسنده :ناشناس

      دلارها به آقاها وآقازاده ها میرسد وگرانیش هم به ملت ایران چهل وچهار ساله به ایرانی گرانی و مصیبت نصیبش شده وآقازاده ها خوشگذرانی

    1. نویسنده :ناشناس

      آخه یه حرفی میزنی و تیتر می‌کنی ک چه؟
      اینها اگر صدبرابر این پول را می‌داشتند و آزاد میشد. آیا یک ریال ب مردم میدهند؟مسلما ک نه
      وقتی ب مردم برسد میشود تورم.این پول باید بین خودشان چپاول شود .و یه مشت آقازاده دیگه.یه مشت اختلاس دیگه صورت بگیرد.
      مردم کیلویی چند…تقویت پول ملی کییلویی چند.؟
      میخوام صد سال سیاه آزاد نشن

    1. نویسنده :ناشناس

      سلام
      یعنی واقعا مشخصه که هدف سایت های از این دست چیه ؟ ایجاد فاصله بین مردم و حکومت . یعنی نویسنده بعد از این همه سال هنوز نمیدونه این سوال چقدر احمقانه و ساده لوحانه هست ؟ سهم مردم از دلارهای آزاد شده !؟ به هر نفر چقدر می رسد ؟! سهم مردم از نفت ؟ به هر ایرانی چقدر نفت می‌رسد ؟! آخه با چه زبانی باید به این تیپ افراد گفت کاملا مشخص هست که هدف شما ایجاد تفرقه و تشویش اذهان عموم هست نه نوشتن یک مقاله . جواب این سوال همه می‌دونن که پول های حاصل از فروش نفت می بایست در امور سرمایه گذاری در زیر ساخت های کشور ، تامین امنیت کشور و این قبیل موارد هزینه شود ، ولی جای تأسف دارد که برخی ظاهراً یا نمی دانند و یا اینقدر عقب افتاده هستند که هنوز به این موارد می پردازند و یا خائننی هستند که برای سلب آرامش و تشویش اذهان عمومی هنوز از این تیپ سوالات و مقالات ۲۰_۳۰ سال پیش استفاده می کنند و به عمد می خواهند ذهن جامعه را عقب مانده نگه دارند .

      1. نویسنده :ناشناس

        سرمایه گذاری برای زیرساختهای کشور؟عاموووووووباخودت چند چندی؟مسئولین فقط به فکر اختلاس ودزدی وپرکردن جیب انگل زاده هاشون هستند .تومثل اینکه بهت میرسه که اینجوری داری خزعبلات میبافی .کشور میشه مثل امارات وقطر که مسئولینش دلسوز وهمدل وهمسو بامردمشون هستند نه مسئولین وبیسواد مملکت ما.پس بروبخواب و افاضات نکن لطفا.

        1. نویسنده :ناشناس

          احسنت گل گفتی

        1. نویسنده :ناشناس

          دمت گرم

      1. نویسنده :ناشناس

        سلام
        دوست عزیز مسیر خرج کردن درآمد های حاصل از انرژی با صادرات رو قشنگ گفتی فقط یک سوال، اگر در طول این ۴۴ سال این مسیر طی شده بود الان ایران گلستان بود و اینکه الان ایران یکی از بزرگترین غول های اقتصادی دنیا بود این در حالیه که طبق آمار خود دولت و طبق آنچه خودمون داریم به چشم می بینیم خط فقر به حدی رسیده که خیلی ها تا کمر توی سطل زباله خم میشن پس لطفاً مطالب مجازی دانشگاهی خودتو واسه خودت بزار بمونه

      1. نویسنده :ناشناس

        عاموجان نترس سهم تو وامثال تو را کنار میزارن وبهت میدن به جفنگیات ما مردم بدبخت گوش نده مابرای دل خوشی خودمان این حرفها را میزنیم پس شما اصلا بدل نگیر وناراحت نشو حق تو میرسه

    1. نویسنده :ناشناس

      ای کاش چنتا مسول دلسوز ملت هم بود،🥺🥺😑

    1. نویسنده :ناشناس

      به دست مردم نمی‌رسه که هیچ اختلاس بیشترمیشه…خوب سهم مردم هست بین مردم تقسیم کنیدنه اینکه یک حداقل حقوق ازصبح ناشی دنبال یک لقمه نون هست بچه هاازدیدن بابامحرومندنکنه به قسط آخرماه نرسه…چی میشه ملت نفس بکشه زندگی کنه……خوشابحال رانت خوارهامیشه باازادکردن پولهای بلوکه شده که حق ملت هست برای خودشان وبچه هاشون خرج می‌کنند..ملت مجبوره بااین نداریهاواختلاسهاکناربیادتااختشاشگرنشه

    1. نویسنده :ناشناس

      سلام به صندوق تامین اجتماعی بده…سختی کار بده. کارگران را بازنشسته کنند جوانان را سر کار بیاورند… قشر تحصیل کرده را ط. کار بیاورند…

      1. نویسنده :ناشناس

        حق مردم ایران است هرکی این پول راغیرازایران جای دیگه بدون اجازه مردم ایران خرج کنه خداکمرشو بشکنه

    1. نویسنده :ناشناس

      پول را الکی خرج نکنند. سرمایه گذاری کنند و سود حاصل و درآمد آن را خرج ساخت و ساز آپارتمان برای کرایه نشینان کنند و پول به میلیونها نفر که مرتب دنبال خونه کرایه ای می گردنند بشود. مشکل هفت میلیون خانوار (۳۰ میلیون نفر) حل شود.

    1. نویسنده :ناشناس

      به جمهوری نباید بدن. به امریکا هم گفته ام. که دیگه ندهد…. و به جانان. صاحب درست است… جانان…………. جانان..

    1. نویسنده :ناشناس

      مردم ایران کی از دلارهای نفتی سهم داشتند که حالا داشته باشند؟ اگر واقعا مردم از این دلارها سهم داشتند وضع زندگی شان این بود؟ این ارز ها نرسیده به ایران تمام است،
      اگر هم چیزی به ایران برسد، دولت مثل خودروهایی بی کیفیت مونتاژی به چند برابر قیمت واقعی اش، آنرا به مردم می فروشد.

      1. نویسنده :ناشناس

        بایدازطالبان یادبکیرن به هرنفر۵۵۰دلاربرابر۲۷۵۰۰۰۰۰۰هرارتومان تقسیم کرد همان ملای بیسواد

    1. نویسنده :ناشناس

      خوش به حال آقا زاده ها دلی از عذا در می ارن

    1. نویسنده :ناشناس

      هیچ تاثیری ردی زندگی ما مردم که ازاین کشور هیچ حقی نداریم نمیگذارد مگه بارها پول ازادنشدا چه تاثیری ناها دیدیم وقتی دلار مثلا یه تومن پایین بیاد چه فرقی واسه ماداره وقتی اجناس حتی یک ریال ازش کم نمیشه چراکه فروشنده میکه ماگرون خریدیم درصمن دراین کشور ۴۵ ساله که فقط قیمتاا افزایشی بوده

    1. نویسنده :ناشناس

      خوش بحال مسولین الان هنوز پولها نیومده بین خودشون سهمشون مشخص کردند مطمعنا تاثیری بر زندگی مردم نداره

    1. نویسنده :ناشناس

      مگر چند سال پیش. نگفتن فلان ارگان فلان کشتی کره ای آمریکایی را گرفته ومسئولان کره جهت آزادی این کشتی به ایران آمده التماس کرده اند و‌پولها آزاد شده آند. همش دروغ بود ؟؟؟؟؟؟ پس الان چرا هدفمان چیست از دروغ

      1. نویسنده :ناشناس

        بنام خدا. گرامی خواهشا تلویزیون ایران رو نگاه نکن .

    1. نویسنده :ناشناس

      برای ایرانیها فر قی نداره سهم ماجوس مثقال کی دادن تاعربها هستن چیزی گیر ایرانی جماعت نمی آد

      1. نویسنده :ناشناس

        مثال قدیمی. میگن دیگی که برای من نجوشه
        پس سر سگ توش بجوشه وقتی قرار نیست چیزی از این دلارها به ما ملت ایران برسه ودردی از دردهای ما را دوا کنه پس ما مردم ایران هم امیدواریم که اصلا وابدا. این دلارها آزاد نشه تا به دست اعراب ودزدها واختلاسگرها برسه وا فقط افسوس بخوریم

    1. نویسنده :ناشناس

      خب دیگه همه میدونن که الان ایران از۲قسمت تشکیل شده یگ حاکمان واشراف زادگان ۲ مردم بدبخت ومحروم ایران ..حالا شما بفرمایید که دقیقا پولی آزادبشه به طبقه دوم چی میرسه چون اینکه همش مال طبقه یک هست روکه خودمون دیدیم وزندگی کردیم

    1. نویسنده :ناشناس

      دولت ها بدون جناح سیاسی باید ماهانه یک کیلو گوشت قرمز . دو کیلو مرغ . سه کیلو برنج رایگان به هر ایرانی دهند آنگاه با شکم سیر مردم بهتر می توانند حکمرانی کنند

      1. نویسنده :ناشناس

        بخدا قسم من از عید سال ۱۴۰۱ که با زور تونستم ۲کیلو گوشت بخرم هنوز جرات نزدیک شدن وفکر کردن برای خرید گوشت را ندارم

      1. نویسنده :ناشناس

        بخدا من از پارسال عید هنوز نتونستم حتی از نزدیک قصابی رد بشم چه برسه فکر خرید گوشت را به مخیله ام راه بدم چی میگی تو دلت خوشه از شکم خودشون وخانوادهاشون بزنن و به ما ایرانیها بدن حه حه حه

        1. نویسنده :ناشناس

          شما دیگه بسته اینترنت نخر بجاش برو گوشت بخر

    1. نویسنده :ناشناس

      خیال مردم راحت باشه اگر این پول آزاد بشه یک ریال دست مردم رو نخواهد گرفت فقط برای جنگ نیابتی با اسرائیل هزینه خواهد شد همیشه اینطور بوده وخواهد بود مناسفانه دولتمردان به فکر اقتصاد مردم نیستن..سخنان امام خمینی رو گوش میدادند الان در این وضعیت نبودیم

    1. نویسنده :ناشناس

      به نظر من اولویت .با فلسطین و لبنان و …..کشور هاست البته جدیدا تجهیز بیمارستان های اندونزی هم به آنها اضافه شده است.فکر خیر و برکت برای کشور به هر وجهی منتفی است

    1. نویسنده :ناشناس

      اگر چه این خبر برای هر ایرانی مسرت بخش است ولی ظاهرا خبر گزاری دنبال تخریب ذهنی جامعه است که در صف خبر گزاری های معاند قلم زده(سهم هر ایرانی چقدر است) خدا بشما فهم ملی عطا بفرمایید

      1. نویسنده :ناشناس

        این فهم ملی که مسئولین دارند که ما به این روز افتادم اجاره .خودرو. قسط. دکتر . من موندم به این های که ملت مقصر می کنند این ها کی هستند
        ملت چه گناهی کرده که به دست همچین مسئولی افتادند
        خدایا خودت هدایت بده کسی که ظلم می کنه

    1. نویسنده :ناشناس

      اگر چه این خبر برای هر ایرانی مسرت بخش است ولی ظاهرا این خبرگزاری مشابه خبر گزاری های معاند قلم زده (سهم هر ایرانی چقدر است) خدا بشما فهم ملی عطا بفرماید

    1. نویسنده :ناشناس

      این پول هم مثل پولهای گذشته دست رانت خواران میفته و با شایعه سازی میگن خرج طرح های نیم تمام شده درصورتی که توی جیب افراد خاص میره ملت هم فقط میشنوند ونگاه میکنند یادتان نرود این ملت بود وهست که تا الان همین دزدها ورانت خوارها رانگه داشتع پس این پول باید ازطریق همین یارانه مستقیم به دست ملت برسد بعد هم نظام هم دولت متوجه میشوند چقدر اقتصاد و مردم تغییر میکنند ومردم برای چند مدتی ی نفس راحت می‌کشند نزارید پول توی جیب مفت خورها بع هربهانه ای بده فقط مستقیم بره داخل جیب ملت بیچاره

    1. نویسنده :ناشناس

      …هم به ملت نمیرسه

    1. نویسنده :ناشناس

      کدام سهم ملت

    1. نویسنده :ناشناس

      سلام ،خواهشا اگر پول و منابعی دست دولت می‌رسد اولویت اول سرپرستان خانواده،را فراموش نکنید زبر بار فشار اقتصادی له شدیم ،اگر خانواده را دریابید چرخ اقتصاد کشور خودش به ریتم طبیعی برمی‌گردد، مسکن نسازید مسکن به اندازه کافی هست آنقدر مالیات از کسانی که مافیای مسکن هستند بگیرید که زنجیر انحصار را رها کنند ،

    1. نویسنده :ناشناس

      داداش ما رو چی فرض کردی ؟
      اون‌پولا که برا مردم نیست سهم جنوب لبنان سوریه فلسطین یمن و نیرهامون که تو آفریقا مشغولن .

    1. نویسنده :ناشناس

      مردم ایران برای این پولهاعادت کردن چه میشود یکی مثل خاورری برمیدارد میره

    1. نویسنده :ناشناس

      اگه خیروبرکت ۱۵۰ ملیارد دلار اوباما به مردم رسید این چندملیارد بلوکه شده توکره هم خیرش به مردم میرسه،به قول کارشناسان با ۱۵۰ ملیارد میشد مملکت گلستان کرد ،فقر ریشه کن کنی،شمال تاجنوب کشور را بسازی اما چه سود؟

    1. نویسنده :ناشناس

      سهم مردم ایران صفردلارمی باشد،نوش جان ملت ایران

    1. نویسنده :ناشناس

      اگر صد برابر این هم ارز وارد شود هیچ اثری در اقتصاد ما نخواهد شد این خط این نشون مگر موقتی
      تا خودمان تولید واقعی نداشته باشیم و بهره وری هم نداشته باشیم همین آش و همین کاسه

    1. نویسنده :ناشناس

      هرچه ایران پولداربشه مردم فقیرتر میشن اگ پولها آزاد بشه آدم بخورش زیاده مگه الانکه ایران پول نداره

    1. نویسنده :ناشناس

      سهم هر ایرانی از دلارهای آزاد شده ده درصد گرونی بیشتر هستش خوش بحال آقا زاده ها چه حالی کنند با این دلارها اگر حتی یک سنت از این پول ها نصیب من و تو بشه مستمری بگیر هستم ۵۵ سالمه مستاجر دو و نیم حقوق من هستش اگر میخواست نصیب ما بشه از این پول ها لااقل به ما حداقل بگیرها کنی اضافه تر میدادن

    1. نویسنده :ناشناس

      همه اش سخم اختلاسگران و دزدان و رانت‌خواران دولتی می شود و سهم مردم ، هیچ

    1. نویسنده :ناشناس

      ریدن تو بازار طلا فقط ریزش طلا داریم حتی چپیس پفک هر چی بگی بخصوص خودرو چرا می‌ره بالا مگر شما خود گفت نیستید و نظارت ندارد پس میرسلیم افغانی چی میگه یک از چند مافیا خودرو میرسلیم افغانی است

    1. نویسنده :ناشناس

      این قوم …کوفت میدن به مردم گرسنه

    1. نویسنده :ناشناس

      بله ولی اگر ار همانجا ب لبنان وفلستین نرود د ستا

    1. نویسنده :ناشناس

      بدهید به آقا زاده ها اون بهتر مرگشان میکنند

    1. نویسنده :ناشناس

      …به کسی زهر مار هم نمیده خداوکیلی اگه داده یکیش نام ببر

    1. نویسنده :ناشناس

      توسعه امور عمرانی هم میتواند موثر باشد اما دولت زیر ساخت ها را بویژه موضوع آب رو احیا نمایند کار ساخت وساز مسکن رو به مردم واگذار و در ضوابط و مقررات تجدید نظر و روانسازی و از فزون طلبی های اوقاف پبشگیری نماید.

    1. نویسنده :ناشناس

      مطمئن باشید به مردم بدبخت نمیدن می‌ره تو جیب آقا زاده ها

    1. نویسنده :ناشناس

      این را باید اذعان نمود که این پولها آزاد هم بشوند ودیگر پول‌های بلکه شده هم آزاد بشوند هیچ تاثیری بر وضعیت مردم بدبخت ندارد چون همه این پولها دزدیده می شوند وبه جیب مسولین دزد وبی عرضه می‌رود یا به جیب جیره خواران

    1. نویسنده :ناشناس

      بازسازی اقتصاد کشور به ۳۰۰ میلیارد دلار پشتوانه ارزی نیاز دارد
      و درآمد ارزی عربستان ۳۶۲ میلیارد دلار در سال است
      با قدری تفکر متوجه می‌شویم که این ۷ میلیارد دلار کاری از پیش نمی‌برد
      تا موقعی که مجددا وارد بازارهای جهانی و اصلاح روابط بین‌المللی و اصلاح مدیریتهای کشور نشویم

      این مبالغ کاری برای اصلاح اقتصاد کشور نخواهند کرد.

      1. نویسنده :ناشناس

        آری این۷ملیارد بین خودشان تقسیم میکنن چیزی نیست کرایه نمکنه به مردم بدن.نوشه جونشون بخورن گوشت بشه به تن‌شان.گوربابای مردم.

      1. نویسنده :ناشناس

        من نظرمردم خوندم خوشحال شدم که مردم همه روشن شدن ومیدانن که این …چکار داره میکنه.این پولها خرج خودشان میشه.

    1. نویسنده :ناشناس

      بدهید به مردم فقیر وجنگ زده اغانستا چون بخدددااااا واجب‌تر از هر ایرانی هست بدین به افغانها تا نمیرند بهتر بتونند مردم ایران را از نون خوردن وا بندازند وخانهایشان را تصرف کنند

    1. نویسنده :ناشناس

      همگی سرکاریم داداش کدوم پول

    1. نویسنده :ناشناس

      مبارک دزدا و چشم عرب ها روشن

    1. نویسنده :ناشناس

      بنظرم فردا همین پول رو ازمون مالیاتشومیگیرن

    1. نویسنده :ناشناس

      همگی سرکاریم اینها هردوره میان این پول کره جنوبی میکشن وسط یه مشت مردم بیچاره میکنن

    1. نویسنده :ناشناس

      این پول بلوکه شده مجدد خرج کشورهای همسایه میشه مثل همیشه، مردم ایران هم تو تورم و گرانی بسوزن و بسازن اونوقت دولت اومده تو برنامه لایحه هفتم کسری بودجه رو از کارگر بدبخت بگیره و سن بازنشستگی رو بیشتر کنه واقعا متاسفم

    1. نویسنده :ناشناس

      گمان نکنم از این پول ها سهمی برای هر ایرانی داده شود ..صف اولی ها و وابستگان بسیار زیاد هستن ..همه ی ایرانی تو صف نیستن ، یعنی اجازه ندارن ..اما با این وجود آزاد شدن پولهای ایران خبر خوبی است..

    1. نویسنده :ناشناس

      یک ریالش به مردم نمیرسه وهییییچ تاثیرب در زندگی ورفاه ومعاش،مردم نداره ،چونکه اولین بار نیست پول های ایران آزاد میشه ،مگه زمان اوباما ۱۵۰ میلیارد دلار آزاد نشد ،،؟،کو کجا رفت چی شد ،اصلا چه تاثیری داشت

    1. نویسنده :ناشناس

      مگه همه ی ایرانی ها سهم دارن ..صف اولی ها و وابستگان بسیار زیاد هستن ..همه ایران آن نه صف رو می شناسند نه اجازه دارن . تا حالا مگه سهمی بود برای همه ی ایرانی ها …اما در کل خبر خوبی است ..مبارک تان باشد ..خدای بهتر میداند..

    1. نویسنده :ناشناس

      تقسیم بین مردم چرخه تولیدورونق کاروکاسبی مغازه داران وازهمه مهمتر شکم هزاران ایرانی گرسنه سیر میکند خانواده های که با هزار تومان برای خرید خانوادگی توبازار پرسه می‌زنند

    1. نویسنده :ناشناس

      این پول نفته نفت هم ملی هست بنابراین به ملت ایران چیزی نمی ماسه

    1. نویسنده :ناشناس

      سهم از چه حرف می زنی مگه ایرانی هم تو درآمد نفت سهم داره نه خیر آقا تا لبنان و فلسطین و سوریه و یمن و آقا زاده ها هستند چیزی برای سهم ایرانی باقی نمی ماند از همان کره جنوبی مستقیم میره برای لبنان و سوریه و فلسطین و یمن والسلام

    1. نویسنده :ناشناس

      الان چند تا کشور هس که عروسی گرفتن از اینکه دلار های ایران آزاد میشه یه مقدارهم برا آقازاده که خارج نشین هستن باقیش سهم خزانه

    1. نویسنده :ناشناس

      به هر ایرانی نگاه کردن یک دلاری را هم ممنوع میشود چه برسد به ایرانی پرداخت کنن ای آقا تا دلتان بخواهد بخور زیاد هستش.

    1. نویسنده :ناشناس

      سهم مردم ایران را به کشور های دیگر به لبنان وسوری وکشورهای دیگر می‌دهند یا مسوولان دولت ومجلس برای خودشان وخانواده شان خرج می‌کنند

    1. نویسنده :ناشناس

      این دلارها مبارک سوریه و یمن و لبنان و عراق و فلسطین و آفریقا باشد یعنی نوش جان کشورهای جنگ زده و عقب مانده به جز مردم ایران. فقط یه احمقی بعنوان مسوول برود وضعیت جاده ها و راههای کشور ویران شده ایران را ببیند تا مشخص شود که این دلارها باید کجا مصرف شود ؟

    1. نویسنده :ناشناس

      اول فقر نداری گرسنگی ازایران ریشه کن کنید بعد برسید به سوریه لبنان غزه….ازقدیم بزرگان گفتن اول داخل مسجد بعد بیرون مسجد .اگه بشه اونم

    1. نویسنده :ناشناس

      چند تن از خاوری ها در صف قرار دارند تا پول‌های این ملت نادان وجاهل را به کانادا واز آنجا به دست وجیب ارباب انگلیس برسد .

    1. نویسنده :ناشناس

      این چه حرف نا معقولی هست. مگر قبلاً پول نفت را میان مردم تقسیم می کردند که پولهای بلوکه شده از فروش نفت را بین مردم تقسیم کنند. این پولها می‌ره خزانه و در جاییکه دولت برنامه ریزی کرده خرج میشه، مثل همیشه.

    1. نویسنده :ناشناس

      چرا چرت‌ وپرت گفتی همه‌میدونن این پولها خرج مردم نمیشه و وقتی ریال بیشتر میشه نسبت به دلار تورم ایجاد میشه و وقتی واردات خیلی زیاد بشه کمر تولید کننده ها‌میشکنه‌و تولید کننده ورشکست میشه

    1. نویسنده :ناشناس

      این پولی است که یکبار فروخته شده توسط دولت و پول ملی را بی ارزش کرده،می باید فروخته و ریال آنرا بانک مرکزی بسوزاند تا پول مردم قدرت خریدش بیشتر شود،شما اصحاب رسانه که جز فرهیختگانید اینگونه تیتر می‌زنید وای بحال مردم عادی!!!

    1. نویسنده :ناشناس

      تو …خرس

    1. نویسنده :ناشناس

      شتر در خواب بیند پنبه دانه مردم یعنی چه این پول برای اختلاس گرهاست

    1. نویسنده :ناشناس

      شماها دیگه چقدر حریصین
      اینگار پول بجیب‌ ملت میره معلوم نیس کجا غارت میشه

    1. نویسنده :ناشناس

      منطقی و عقلایی هست که این پول را بدهند به سهامداران بورس که تو این مدت ۳ سال خیلی خیلی متضرر شدند.

      1. نویسنده :ناشناس

        ناشناس
        بنظر من ایران روبه خشگسالی هست این پول بجای خرد شدن ودست مردم رسیدن صرف توسعه اب دریا به داخل شود وشیرین کردن اب که روستا ها اباد شود ودوباره کشاورزی رونق پیدا کند البته باقی پولهای بلو که هم اگر رسید از چین و عراق صرف ابادانی کشور شود ایجاد کارخانه اشتعال برای جوانان دادن قرض الحسنه فوری به کارمندان وکشاورزان خلاصه از اینجور کارها
        البته باید اشخاص سالم دست پاک ودلسوز در این کار کمک کنن
        تقسیم بین ملت ۴ ملیون دردی دوا نمی کند وسلام

    1. نویسنده :ناشناس

      چه افراد کثیف و مغرض و بی سوادی هستید با نوشتن و نشر این گونه مباحث..
      نگران این پولها نباشید این پولها قبلاً و در دولت حسن پشتوانه چاپ ریال شده و تزریق شده و یا اوراق مالی دو سه ساله نشر یافته و بدست پیمانکاران داده شده

    1. نویسنده :ناشناس

      احسنت بایدبه مردم برسد

    1. نویسنده :ناشناس

      این پول بین‌المللی به حساب مردم واریز کنه خیلی خوب مشه مردم برای نان شب هم ماندند

    1. نویسنده :ناشناس

      اگر به مردم بدهند

    1. نویسنده :ناشناس

      شتر در خواب بیند … مردم ایران فقط بدبختی را خواهند دید این پول ها هم مثل بقیه اختلاس سده و روانه کانادا و بانک های خارجی خواهد شد و فقط دودش به چشم ما مردم مظلوم خواهد رفت

    1. نویسنده :ناشناس

      الان‌دوزدان‌خیلی‌وقته‌مابینشون‌تقسیم‌کردن‌

    1. نویسنده :ناشناس

      مبارک اعراب باشه.ب ایرانی که حرام هست.

    1. نویسنده :ناشناس

      آقای مرتضوی ظاهراً در دنیای سیاست هر کسی به فکر منافع خود هست تا ملت، شما هم میگویید رانت و اختلاس در ضمن مگر تو بازار مسکن نمیشود دزدی کرد همون بهتر که مردم بخورن تا به دست سیاست مدارها بقول شما رانت شود

    1. نویسنده :ناشناس

      مبارک اعراب باشه. بر ایرانی که حرام هست.

    1. نویسنده :ناشناس

      باسلام هرچه دلارهای که اوباما فرستاد بمردم ندادندبقولی بازارهای اوباما۱۳برج خلیفه میشدزد۵۰ریل قطارازایران به چین میشدزد۵بارلاوگاس راخراب کنندوبسازندگفتند۱۷۰هواپیماترابری دلارهاراواردایران کجارفتندخدامیداندحالامیخواهیدچندرقاض کره رابین ایرانیان تقسیم کنید خداخیرات بده شماحق بازنشستگان که پول خودشان است نمیدهیدحالاقول سرخرمن می‌دهید..

    1. نویسنده :ناشناس

      دسته بیل میرسد

    1. نویسنده :ناشناس

      مگر قرار است پس از آزاد شدن به ایران بیاید’?
      آنهم بین آقازاده ها تقسیم میشود .

    1. نویسنده :ناشناس

      مطمئن هستم چس هم گیر مردم ایران نمیاد آنقدر گرفتاری تو بعضی از ما بهترین ها هست که دیگه چیزی تهش نمی‌مونه،اش نخورده ودهن سوخته شما هم بهتره حرف از چیزی بزنی که لااقل به درد مردم بخوره نه حرف مفت والکی که داغ دل مردم را تازه کنی

    1. نویسنده :ناشناس

      بریم لبنان اقامت بگیریم یا پناهنده شویم شاید از این پول چیزی گیرمون بیاد

    1. نویسنده :ناشناس

      بسیاری از نظرها نادرست است.اما باید به نظرها احترام گذاشت. ولی چون قرار است این پولها بصورت دارو و مواد غذایی به دست دولت برسد و دولتمردان در مورد این موضوع تصمیم بگیرند.که البته جناب آقای رییس‌جمهور محترم.در سفر اخیر خود که زنهای آن سرزمین با حجاب کامل اسلامی به استقبال ایشان آمدند.حکم چگونه خرج کرد را ایراد فرمودند که باید درآن سرزمین بیمارستان با ابزار و داروها از ایران ساخته شوند که همه با حجابها رایگان در بیمارستانهای ساخته شده توسط ایران درمان شوند.البته گذشته از سکه ها و پولهایی که بابت استقبال رسمی از ایشان به عمل آمد.این بیمارستان ها ساخته میشود. و جناب شیخ حسن نصرالله نیز در سخنرانیهای خود گفتند که تا ایران پول و نفت دارد ما هم پول و نفت مجانی داریم.عزیزان این افکار دولت و دولتمردان تماما به نفع ایرانیان است چون در موقعیت های سخت و جنگی آن کشورها از ایرانیان در مقابل دشمنان محافظت میکنند.و توان جنگی دشمن را به صفر می‌رسانند.برای همین است که اسرائیل هیچگاه جرأت حمله به ایران را ندارد. چون لشگر سید حسن نصرالله در مقابل اسرائیل از ایران دفاع میکند.

    1. نویسنده :ناشناس

      بریم لبنان اقامت بگیریم شاید از این پول چیزی گیرمون بیاد

    1. نویسنده :ناشناس

      نه تنها پول های زیاد بلوکه شدن ، بلکه تمام ایران از ملت رنج کشیده هست و باید آن را تمام و کمال به ملت برگردانند .

    1. نویسنده :ناشناس

      مگه همه چیز رو باید عین پنیر سر صبحانه تقسیم کرد …ثانیا یارانه ها مگه از فروش دلار و ارز توزیع نمی‌شه خوش سواد .!؟؟؟

    1. نویسنده :ناشناس

      سهم مردم ازاین دلار ها گرز لری

    1. نویسنده :ناشناس

      سهم مردم ازدلارهای آزادشده گرز لری

    1. نویسنده :ناشناس

      بنده هیچی نمی‌خواهم فقط قدر ت خرید مردم بیشتر شود همین و بس

    1. نویسنده :ناشناس

      بزای مردم اهمیتی ندارد، چون سهمی از آن ندارند

    1. نویسنده :ناشناس

      حق ملته؟ حق ملت شرکت درانتخابات وراهپیمائیها وشرکت درجنگها،وکمک به سیلزده و زلزله زده ودادن مالیات ونق نزدنه،این حق نور چشمیهاست،
      هرچی تواین چهل وچندسال بهمون حق دادن این یکی هم روش،
      این حق مهاجرین وانصاره،
      هشت میلیون مهاجر افغان با چهل سال سابقه سکونت درکشور،وچندین کشور عربی که اینطور مواقع میشیم داداش بزرگشون وباید بهشون انواع کمکها رو بکنیم،
      اولا که این پول یاهرپول بلوکه شده دیگه ای که آزاد بشه بصورت نقد نیست،وصرف خرید دارو ولوازم پزشکی میشه،ودرکنارش چندین ماشین مدل بالای میلیاردی سهم آقازاده ها،
      دولت اگه میخواد واقعا این پول ملت رو خودش برداشت ومدیریت کنه،
      برای پنج سال هزینه آب وبرق وگاز وحمل ونقل عمومی(اتوبوس ومترو)رو برای ملت رایگان کنه،
      چون درهیچ صورتی این پول در زندگی مردم تاثیری نداره،

      1. نویسنده :ناشناس

        هیچی به ما نمی‌رسه قبلاً براش نقشه کشیدن.

    1. نویسنده :ناشناس

      باید دید کدوم مسئول یا مسئولانی با این پول فرا میکنن

    1. نویسنده :ناشناس

      مثل دکل نفتی گم نشود صلواتتتت

    1. نویسنده :ناشناس

      خوش بحالی نصراله

    1. نویسنده :ناشناس

      بزک نمیر بهار میاد

    1. نویسنده :ناشناس

      پول مال ملت و سهم مردم است باید بین مردم تقسیم شود

    1. نویسنده :ناشناس

      ی دکتری چندسال قبلتر اومد تست کرد و بودجه هنگفتی که در همان سال میتونست کل پروژه مترو تکمیل کنه که نسل ها ماندگاری داشت و همگان استفاده میکردن به عنوان یارانه بین جامعه پخش کرد و حجم بزرگی نقدینگی در بتن جامعه تزریق شد که همان زمان صدا نخبگان و اساتید علوم اقتصادی بلند کرد و نامه ای سرگشاده در روزنامه دنیای اقتصاد چاپ شد که این حرکت بیست سال آینده ایران به تباهی خواهد کشید و باگذشت زمان تأثیرات تورمیش بر کشور جامعه بروز خواهد کرد منتهی مدیران برا اهداف خود نخواستن گوش شنوا داشته باشند و عموم ملت و جامعه هم به تصور ضرب المثل ایرانی از خرس یک مو کندن غنیمت هست پیش رفتند که درنهایت منجر به سه تصمیم اشتباه بزرگ در اون سال ها شد که هنوز خیلی از ایرانی ها آگاه نیستند که کوچک شدن سفرهایشان بر اساس همان تصمیمات به اصطلاح درراستای منافع جامعه و مستضعفین..
      اما چرا نباید اکثریت جامعه جای نگاه صحیح نگاه منفعت طلبانه داشته باشند به طوری که حتی اگه امروز رأی گیری بشه که به فرض پول آزاد شده به یارانه ماهانه اضافه بشه و پرداخت بشه به خودمردم نودونه درصد موافق و رأی مثبت خواهند داد بدون اینکه ازگذشته عبرت بگیرند و حساب کنن که شاید ماه های اول این اضافه شدن یارانه خوش بگذره ولی کمتر از سه ماه نشده تزریق این حجم نقدینگی زیرپوست جامعه منجر به افزایش تورم کوچک شدن سفره خود مردم خواهد شد به نحوی که اگه یارانه یک میلیون افزایش پیدا کنه فرد یارانه گرفته باید سه میلیون به صورت مخارج اضافه شده پس بده🤔اگه جامعه کمی دوراندیش بود در همان سال ها جای موافقت به گرفتن یارانه و ساخت مسکن مهراونم فقط برایک میلیون نفر منافع هشتاد میلیون نفر به باد نمی‌رفت
      جامعه هیچوقت از خودش نپرسید اون اساتیدی که اون روز اخطار میدادندچرا هیچ صدای نداشتند و چرا حتی امروز باوجود تجربه گذشته عموم مردم توجه ای به نکته به این روشنی نمیکنن و تصور میکنن میتوان بایک دست دوهندوانه بلندکرد وهم اسب و داشت هم خرما🤔
      جمله ای هست که میگه وقتی همه افراد یک جامعه لنگ بزنن اونی که صاف راه می‌ره مورد تمسخر قرار میگیره حال ما جامعه ای هستیم که پارو از این جمله فراتر گذاشتیم تا جایی که باخواندن این جمله هرکدام خود را اون شخصی که صاف راه می‌ره می‌پنداریم!
      شعری زیبا وجود داره که پیشنهاد میکنم کاملش سرچ کنید و بخوانید مطمئنا تأثیراتی خواهد داشت
      ازماست که برماست

    1. نویسنده :ناشناس

      خخخخخخ

    1. نویسنده :ناشناس

      فقط یه ادم نادان اینوباورمیکنه که این پولهادرجهت رفع نیازهای کشورخرج میشه باشناختی که دراین سالهاازحضرات کاردان کشورم پیداکردم هنوزازادنشده پیش خورش کردن.
      تقسیمش کردن بین خودشون والبته حسن لبنان وبشارسوریه هم سهمی دارن.
      ماهم که فقط نگاه…

    1. نویسنده :ناشناس

      ✋ تان در نکند ما سهم دلار نمی‌خواهیم

    1. نویسنده :ناشناس

      آره سپاه قبلش برداشته و حلش کرده

    1. نویسنده :ناشناس

      چراهرموقع چنین اخباری منتشرمیشه؛یک عده مانندقبایل بدوی وبه شکل قنائم جنگی درموردش قلم میزنند؟همه جای دنیا اینگونه است؟

    1. نویسنده :ناشناس

      بهتره خرج زیرساخت‌های آموزش وبر ورش شود تا نسلی باسواد وفهمیده ساخته شود شاید بتوانیم ایرانی توانمند بسازیم

    1. نویسنده :ناشناس

      رویا فروشی شروع شد ، کدوم دلار کشک چی ، از ریشه دروغه ، اینارو این رییسی پوپولیست میگه مردمو بکشونه انتخابات

    1. نویسنده :ناشناس

      بهتراست‌به‌حساب‌‌قشرمتوسط‌وااسیب‌پذیرجامعه،
      واریزشودتاکمی‌ازتنگی‌نفس‌خلاص‌شوند.

    1. نویسنده :ناشناس

      بهتراست‌‌مستقیماونقدابه‌حساب‌‌قشرااسیب‌پذیر،
      ومتوسط‌جامعه‌واریزشود.

    1. نویسنده :ناشناس

      خدایا یعنی میشه یه وامی از این پولامون بهمون بدن با سود ۴درصد ماهانه از یارانه ها مون کم کنن

    1. نویسنده :ناشناس

      خدا را شکر به کسی چیزی نمیدن و نمی رسه

    1. نویسنده :ناشناس

      ما اصفهانی ها میگیم نخورده ای هم نخورده ای

    1. نویسنده :ناشناس

      واقعامهمه

    1. نویسنده :ناشناس

      هیچ تاثرمثبتی برای مافقیربیچارهاندارد فقط پولدارها پولدارتر وفقرا فقیرترمیشوند

    1. نویسنده :ناشناس

      دلارهای آزاد شده صرف پروژهای ساختگی و برنامه های دروغین باندهای فساد و چپاول است و ملت ایران هیچ سهمی نداشته و متاسفانه هیچ فریاد رسی هم ندارندو روز به روز دچار فقر و فلاکت و کشور به ویرانی میشود . فقط خدا خودش به دادمان برسد .

    1. نویسنده :ناشناس

      به هر ایرانی یک کیلو هویج میرسد

    1. نویسنده :ناشناس

      سلام به ملت ضعیف برسید در معاش روزانه مانده اند

    1. نویسنده :ناشناس

      آخه چند میلیارد دلار برای یک کشور ویرانه که همه منابعش مصرف شده چه تاثیری دارد که هی هیاهو راه انداختی مردم فریبی را بس کنید بیش از این مردم را بازیچه قرار ندهید

    1. نویسنده :ناشناس

      این دلارها به جیب رییسی خواهدرفت نه مردم

    1. نویسنده :ناشناس

      دوباره همان خیمه شب بازی پول نفت را در خانه‌ها میبریم؟!؟!؟! چهار میلیون و هشتصد هزار تومان!!!! به به پول یه ماه مواد مخدر!!!! چهل و چهار سال با همین حرفها مملکت رو خراب کردین. ترکیه هیچی نداشت الان سالی دو تریلیون دلار تولید ناخالص ملی داره. ایران که تو دهه چهل و پنجاه یکی از پر رشدترین اقتصادها بود الان سالی یه تریلیون دلار خسارت بهش وارد میشه البته مدیر جهادی فقط ۱۰۴ میلیاردش رو گردن گرفت!!!!

    1. نویسنده :ناشناس

      الان دارید دست وپا میزنید دلار نریزد

    1. نویسنده :ناشناس

      صفر ریال به ملت می‌رسد

    1. نویسنده :ناشناس

      کل هزینه ای که دولت درجنگ سوریه کرده ازیک معدن اورانیوم داخل سوریه برداشت میکند زیاد آسمان به ریسمان نکنید وحرفهای مفت نزنید بازار سوریه جایی برای شرکت های ایرانی است که کالا بفروشند متخصصان زرد اقتصادی

    1. نویسنده :ناشناس

      تنها مردمه ایرانه که هیچی دستش نمیاد و نخواهد آمد وسلام! مثل حقوق بازنشسته های بدبخت که هرسال بدبخت تر از سال قبل !

    1. نویسنده :ناشناس

      جدیدااا نیروی وانکر و ارتش سرخ روسیه هم جز مستعضعفین جهان شدن یعنی حزب الله یمن چمن سوریه بگیر تا هشت الشعبی هفت الشعبی علنااا به ما پول نمیرسه از جیبمون هم میزنند حالا خدارو شکر چین اضافه نشد با میلیارد جمهیت🤣🤣🤣🤣

    1. نویسنده :ناشناس

      سهم مردم غیور وانقلابی ایران ازدلارهای آزادشده فقط یک ساندیس ویک کلوچه میباشدوبقیه دلارهارامقامات باتشریفات قانونی به خانواده‌ای خوددراروپا می‌رسانند وسهم ملت همیشه درصحنه ازاین همه دلار وعده های بهشت ودوری میباشد

    1. نویسنده :ناشناس

      اگر حرف من نوعی ک از اقتصاد هم هیچی نمیدونم(ک البته بهتر از اقتصادانان فعلی شاغل در حوزه اقتصادی میدونم)پول بولکه شده رو باهاش سانتافه و سورنتو از کره بخرن بیان و توی ایران بفروشن حالا اینکار چ فایده ای داره
      ۱.درامدی معدل دلاری فقط گمرگ سود واریز جیب اقایون ونورچشمی های دولت میکنه
      ۲.بازار اشفته خودرو قیمت ش نزولی میشه واگر من بیچاره خواستم ی خودروی داهلی بخرم دویست میلیون ارزونتر میخرم
      ۳.تبعات خودروی خوب داشتن نصیب خیلی از مردم میشه
      ۴.الودگی زیست محیطی کمتر نصیب مردم میشه
      ۵.حداقل اینجوری ی کمکی ب دولت و ملت هم میشه
      ب پیشنهادم فکر کنن چیزی حدود ۱۴میلیارد دلار نصیب دولت میشه

    1. نویسنده :ناشناس

      با سلام و احترام فراوان پولام آزاد شه به ما مردم قشر ضعیف جامعه چیزی نمیدن اینقدر اون بالاها نشستن بخورن که به ما چیزی نرسه همینطوری که افزایش حقوقا رو خیلی خیلی کمتر از تورم بالا بردن تورم ۱۰۰ درصد افزایش حقوق ۲۷ درصد

    1. نویسنده :ناشناس

      سلام و خسته نباشید پولا قبلا گرفته شده و خرج خودشون کردن اینا همش چرت و پرت می‌نویسن که مردم بدبخت و بیخودی امیدوارم به هیچ کنن

    1. نویسنده :ناشناس

      این پولها به مردم نمیرسدومعلوم نیست خرج کجاها میشود،،اقتصادمملکت باپولهای قبلی هم آبادنشد،،الابرکت الله ،،

    1. نویسنده :ناشناس

      ما‌۴۵سال‌است‌دیدیم‌اگر‌پولی‌بدهند‌با‌تورم‌چندین‌برابرش‌تأمین‌میکنند.مگر‌مافیا‌میگذارد‌دلار‌۵۰هزار‌بفروشی‌وبعد‌ریال‌توزیع‌کنی‌.سهم‌ما‌فعلا‌تورم‌است‌.تا‌مدیریت‌درست‌نشه‌تا‌اخلاق‌به‌جامعه‌برنگردد‌تا‌امید‌به‌زندگی‌مردم‌برنگردد‌.هیچی‌حل‌نخواهد‌شد.

    1. نویسنده :ناشناس

      دستشون راازجیبمون بیرون کنندسهم نمیخواهیم

    1. نویسنده :ناشناس

      این پول به بنیاد شهید فلسطین و لبنان و مستضعفان تازه تعریف شده یعنی رهبران بالقوه جهان که میلیاردها دلار را راحت قورت میدن وصندوق توسعه ملی هم مال باباشون بوده و خرج کردن میرسه.

    1. نویسنده :ناشناس

      دستشون راازجیبمون بیرون کنندماسهم نمیخواهیم

    1. نویسنده :ناشناس

      بادرود چرا اصلاحرفی ازپولهای بلوکه شده درچین که پنجاه میلیارد دلار است حرفی درمیان نیست نکنه چیزی هست که باید ازمردم مخفی کرد فقط کره وعراق!!!؟؟؟؟

    1. نویسنده :ناشناس

      هر ایرانی چهار ونیم ملیون

    1. نویسنده :ناشناس

      خیلی نیازمند حساب و کتاب پیچیده نیست . مضافاً اینکه در کشوری که حیف و میل و سو مدیریت سنگ بنای اقتصاد و سیاست گذاری آن است . چشم دوختن به وجوه ارزی اندک که قبلاً پیش خور شده کاری عبث است. وجوه نزد سایر بانکها ارز حاصل از صادرات نفت و میعانات است که به محض واریز به حساب های نزد بانک های خارج از کشور فارغ از دسترسی بانک مرکزی ایران بعنوان حسابدار دولت به آن ، سهم دولت کسر و به حساب خزانه واریز شده است و لذا وجوه مزبور متعلق به بانک مرکزی است و قرار نیست بین مردم تقسیم شود.

    1. نویسنده :ناشناس

      مردم بابت دلارها سهم نمیخان.منظور اینست این دلارها تبدیل به کارخانه و خرج اقتصاد وتولید بشوند.نه به اسم تولید سر از جیب دلال ها و آقازاده ها بشن که نتیجه بشه تولید مفسد اقتصادی ویک پرونده به خیل عظیم پرونده های دکل نفتی،اختلاس و..اضافه بشه.

    1. نویسنده :ناشناس

      این پولها آزاد هم بشه هیچ تاثیری در زندگی ما مردم نداره یکی دیگه اینارو اختلاس می‌کنه ومیبره وضع و گروهی برتر میشه بهتر نمیشه خواهیم دید شکمتون رو صابون نمایید کارشناسی الکی هم نکنید وعده سر خرمن هم ندهید علی برکت الله

    1. نویسنده :ناشناس

      نه بابا. جون من، یعنی به هر نفر می خوان چهار پول بدن؟ عجب !!!

    1. نویسنده :ناشناس

      کدوم پول و کدوم زندگی
      بااین پول گرونی وبدبختی بیشتر میشه خوش بحال عراق و سوریه و لبنان و فلسطین ما هم بسوزیم و بسازیم
      راستی نهار خوردید

    1. نویسنده :ناشناس

      ی ماشین آخرین مدل میگیرم و ی ویلا واسه تفریح و خونه ویلایی لوکس صحبتهای جوانان لبنان بعد آزادی پول ایران داخل کره

    1. نویسنده :ناشناس

      برادر یا خواهر
      ساده نباشید برای فرزندان آقازاده ها پول
      لازمه حالا که آزاد نشده بین خود تقسیم کرده اند کو ملت تن ماهی ۶۰ گوشت۴۰۰و .
      برنج ۱۲۰….

    1. نویسنده :ناشناس

      فعلا پولایی که بهمون دادن بابت پولای ازاد شده قبلی رو نتونستیم خرج کنیم دوباره میخوان پول بدن خوب یه خورده به سوریه ولبنان هم بدن گناه دارن اونا🤣

    1. نویسنده :ناشناس

      چه حرفها، مگه پول بی صاحب هست که بین مردم تقسیم کنند؟ آقا زادهای عزیزمون توی بلاد غربت به این پوله بیشتر احتیاج دارند تا مردم ایران در داخل کشور

    1. نویسنده :ناشناس

      پس جیبهامون محکم‌بدوزیم دلارها نیوفتند

    1. نویسنده :ناشناس

      چشم سید حسن روشن

    1. نویسنده :ناشناس

      اینم مثل بقیه اموال ملت به جیب سوریه و لبنان و فلسطین و جدیدا روسیه و… نره خوبه

    1. نویسنده :ناشناس

      پولهای آزادشده قبلی کجارفت
      اینها هم می‌ره همونجا
      مردم که پروپکانی امد و نمی‌توانند پول خرج کنند
      یا بقولی مردم اصلا پول خرج کردن بلد نیستن دزدهای کشور که کم هم نیستند با توله های ناخلفشان خرج میکنن فیلمش رو برای مردم میفرستند

    1. نویسنده :ناشناس

      این رقم رو با درآمد نفتی عربستان در یک ثانیه مقایسه کن ،بخور و بخواب عرب ، تازه یارانه ات رو قطع نکنن

    1. نویسنده :ناشناس

      دیگه ۴ تومن پول ۵ روز کرایه خونس نمیخواد بذل و بخشش کنید.بزنین تو رگ حالشو ببرین و ما را از دعای خیرتان بی نصیب نکنید.بااحترام.

    1. نویسنده :ناشناس

      ما‌که‌هرچه‌نظرمیدهاییم‌پخش‌نشده‌.خوبه‌که‌لااقل‌نظرات‌شما‌رامنتشر‌میکنیم‌.

    1. نویسنده :ناشناس

      مسئولین بین خودشان تقسیم می کنند ملت بیچاره

    1. نویسنده :یک ایرانی

      دو روز دیگه میگن خرج پروژها شد

    1. نویسنده :ناشناس

      هرکی بهذفکر خویشه این بابا هم اومده برای انبوه سازا ببره نه اینکه کم دارن بازم میخوان مرد حسابی نه به دعره نه به باره تو اومدی چی میگی

    1. نویسنده :ناشناس

      به نظر من هیچ هیچ هیچی فقط برای اونایی است که شانس و اقبالی دارند برای ثروتمند ا خوبه

    1. نویسنده :ناشناس

      به نظرم سرمایه گذاری در خراسان با گلستان گردد سرمایه گذاری که جهانی باشد و سود آور

    1. نویسنده :ناشناس

      به مردم ایران میرسه یا مردم سوریه و لبنان؟

    1. نویسنده :ناشناس

      حاجی، چند برابر پول‌های بلوکه شده، چاپ پول شده، پیش آ پیش خرج شده!

    1. نویسنده :ناشناس

      به ایرانیان عزیز و دوست داشتنی و همیشه در صحنه با عرض پوزش …های باقر میرسه 😂😂😂😂😂

    1. نویسنده :ناشناس

      اگر صدساله در مشکی کنی دوغ .همان دوغ است دوغ

    1. نویسنده :ناشناس

      چرا شعر میگید ؟ کجای دنیا درآمد مملکت را بین مردم تقسیم میکنند ؟ شما سواد هم دارید ؟

    1. نویسنده :ناشناس

      الان میگن این پول قبلا ریالش گرفته شده
      ومتعلق به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی اسن

    1. نویسنده :ناشناس

      به جای دادن پول میخواد به نرخ آزاد بفروشه و سود فروشش رو بده ؟ واقعا جای تأسف دارد

    1. نویسنده :ناشناس

      عجب! از پول های قورت داده شده مردم چقدر رسیده که حالا هم به فکر بازگرداندن حق مردم از پولهای بلوکه شده هستید.حالتون خوبه؟ ما خیلی بی حالیم حتما شوخیتون گرفته سربسر مردم میزارید.

    1. نویسنده :ناشناس

      خوب با۴۷۰۰انتظار داری چکاربکنیم فوق اش یک ماه پول توجیبی بچه مدرسه ای میشه مسولان ناراحت نشید

    1. نویسنده :ناشناس

      هیچی که نمیدن هیچ یه چیزی هم میگیرن ازمون

    1. نویسنده :ناشناس

      مردم که نه، بایدحساب کنن به هرمسوول چقدرمیرسه
      مردم که برااین زالوهاارزشی ندارن

    1. نویسنده :ناشناس

      البته یادتون رفته سهم مردم یمن و لبنان و فلسطین سوریه و عراق و سوریه کنار بگذارید متاسفانه در تصمیم گیری ها همیشه این کشورها در اولیت هستند تا مردم ایران

    1. نویسنده :ناشناس

      تو روخدا بیخیال پروژه و غیره و ذالک شوید خرج نیازهای ضروری مردم شود وقت تکمیل پروژه نیست

    1. نویسنده :ناشناس

      آره منتظرباشیدحتمامیدن البته دالدن

    1. نویسنده :ناشناس

      این پول حقه تک تک مردمه این که چه تصمیمی باید با این پول گرفته بشه را باید خود مردم نظر بدن و هر کسی سهم خودشو بگیره بعد بگه که میخواد به پروژه های همیشه ناتمام کمک کنه یا یکی از هزار زخم زندگیه خودشو دوا کنه دولت برای اینکه تورم ایجاد نشه میتونه این سهمو تبدیل به سهام های معتبر بورسی کنه یا حواله خرید مایحتاج یا سکه یا هر چیز دیگه ای البته اگه دولت بخواد که این پولو به مردم بده ،، والا دیگه فشار زندگی داغونم کرده من چطور با ماهی شیش هفت تومن دستفروشی زندگی خانواده ۵ نفریم بگذرونم

    1. نویسنده :ناشناس

      هرچی پ ل آزاد کنند .فقط.جیب کله گنده هارو پرمیکنه..از این همه پولی که تاحالاازاد کردند به کدام ایرانی دادند..ولا.هم آزاد نشه بهتره حداقل یه مشت دزد ..حسابشون پر نمیشه..چون مملکت ما صاحب نداره که..نظارت کنه ..اگه صاحب داشت .این همه اختلاص دزدی شد .این همه بردند وخوردن کی پیگیر شد ..عیراز اینکه یه مشه آدم فقیر بدبخت توایران زجر میکشن .وعده ای به رفاه.برا خودشون .کیف میکنن

    1. نویسنده :ناشناس

      حتی یک دلارشم بدست مردم یا توی کشورهزینه نمیگردد میگویند هزینه های عوامل دیگرکشورها میرسد مردم وکشورما تماشاگرخواهند بود حتی اگه هزاربرابرشم بیاد بحال مردم فرقی نخواهدداشت همانطوری که قبلا نداشت مردم فقط بایدشعارمرگ دیگر کشورها که دلاردادن بدن

    1. نویسنده :ناشناس

      این پولا آخرش سوریه لبنان و عراق و.. میخورن. یا اینکه بمب و موشک و هواپیما از چین و روسیه میخرن

    1. نویسنده :ناشناس

      اولا طرحهایی که نیمه تمام مانده قبل از اینکه شروع کنند بوجه طرح تکمیل وبه حساب وزارت خانه مسلول واریز شده حال چرا نیمه کاره مانده جای سئوال است

    1. نویسنده :ناشناس

      زهی خیال باطل کشک کی سر چه پولی دارین بحث میکنید.همین پولی که زحمت میکشید براش را نمیگذارن راحت از گلوتون پایین بره واز هر راهی بتونن
      از شما میگیرن.شما انتظار دارید این پول قلمبه را واریز کنن به حساب ملت.

    1. نویسنده :ناشناس

      خیلی خنده داره مگر اینها به مردم پول میدن فقط میگیرن

    1. نویسنده :ناشناس

      باید دلارها تقسیم بین کل مردم بشود چون حق مردم نه دولت صدرصد همیشه دولت خورد مال پول ثروت مردم رااینبار خودم مردم بخورند بنوش جانی

    1. نویسنده :ناشناس

      آقازاده ها مگه می‌زارندهمچن هاپوای هاپول میکنند یه لیوان آب هم روش

    1. نویسنده :ناشناس

      اخه یکی نیس بگه سری قبلی بالای صد میلیارد دلار ازاد شد اگ کسی فکرمردم بود همونو بصورت سهام بین تمام ملت تقسیم میکردن و تولیدی و ۰۰۰۰ راه مینداختن همون سودش تمام فقرا رو بینیاز میکرد ولی افسوس رانت خواری یچیز عادی شده و میرسه ب چنتا خانواده گردن کلفت و سهم ملتم اثار تحریماشه

    1. نویسنده :ناشناس

      کدوم پول مگه تاحالا شماها پولی دیدید من که ندیدم🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. نویسنده :ناشناس

      خوش بحال فلسطینی ها و سوریه ها و لینانی ها و یمنی ها و ….. چه فرقی بحال مردم یدبخت ایران داره آخه

    1. نویسنده :ناشناس

      بنده خدا اینا قبل از اینکه بخواد وارد ایران بشه قبلا دولت ریال چاپ کرده و داده تو بازار یعنی قبلا پیش خور شده اینا تمام پول‌های که تو تمام کشورها بلوکه هست ریال چاپ کردن و تو بازار دادن بدون پشتوانه پس زهی خیال باطل

    1. نویسنده :ناشناس

      واقعا از نطرات متاسفم مردک دولت این پول بگیر و۵۰ هزارتومن بفروشه این از معز کوچک تو است وبعد بده به مردم وچرت پرت دیگر آقا جلوی دهنتو بگیر و حرف نزن تا زمانی که این کشور تحلیکری مثل شما داره همیشه عقبه متاسفم

    1. نویسنده :ناشناس

      باید دولت فکر و ذکرش مردم باشد اگر بگذرارند

    1. نویسنده :ناشناس

      آخرش چی باید تا ابد دزدی کنند

    1. نویسنده :ناشناس

      هیچ فرقی به حال ملت نداره

    1. نویسنده :ناشناس

      فقط تورم پایین بیاد
      کمرمون خم شده از تورم

    1. نویسنده :ناشناس

      بهتره این پول صرف مردم مظلوم غزه لبنان سوریه یمن روسیه و……. بشه غیر مردم

    1. نویسنده :ناشناس

      مگه وقتی پدرحقوق میگیره میاره به هربچه سهمش رومیده معلومه که نه.بلکه برای کل زندگی خرجش میکنه درمان آموزش .مسکن راه.وهزارتاجای دیگه

    1. نویسنده :ناشناس

      این پول حق مردم و باید بحساب هر شخص واریز شودبهتر است تا بدست دولتیها حیف و میل شود

    1. نویسنده :ناشناس

      مگه توی این چند ساله چقدر مطالبات از کشور های اروپایی گرفتند و همه رو بالا کشیدن چی شد ؟ همه رو تک خوری کردند ؟ والسلام … عجب عدالتی ؟ خدایا به کجا پناه ببریم ؟

    1. نویسنده :ناشناس

      مردم یعنی کشک مردم کیلویی چند. همان اقازاده ها خوش باشند.

    1. نویسنده :ناشناس

      شتر در خواب بیند پنبه دانه!
      اگه مافیای رانت و فساد گذاشتن، شما از این رویاها، داستان سرایی کن، ملت خیلی وقته کنار گذاشته شدن.

    1. نویسنده :ناشناس

      ای برکت الله به این پول ها چه بخور بخوابی را بندازند مسولان ونسان در کاران مملکت

    1. نویسنده :ناشناس

      یه چیزی از ما نگیرن ما چیزی نمیخوایم

    1. نویسنده :ناشناس

      صفر

    1. نویسنده :ناشناس

      اگر آزاد شد ندزدینش یه کم به مردم کمک کنید کرسنگی باعث شده فعشاع به زنهای شوهردار برسه اگر حضرت علی زنده بود خون گریه می کرد

    1. نویسنده :ناشناس

      فقط یه احمق همچین فکری به مغزش خطور میکنه ویکی احمق تر از اون تیترش میکنه

    1. نویسنده :ناشناس

      تیلیاردها دلار هم برسه دست دولت هیچ فرقی ندارد برای شهروندان عادی با درآمد صفر یارانه ما روقطع کردن فقط موندم به چه کسانی یارانه میدن

    1. نویسنده :ناشناس

      ایرانیان ب دلار احتیاجی ندارن…فقط این تورم ..افسار گسیخته را مهار کنن….تثبیت قیمت ها یعنی نفس کشیدن تولید .متشگرم..
      ب امیدپیروزی ایران اقتدار نظام جمهوری اسلامی

    1. نویسنده :ناشناس

      درگاهی نداریم…از زندگی خسته شدیم.

    1. نویسنده :ناشناس

      همه اش میره به جیب نمایندگان مجلس و آقازادگان

    1. نویسنده :ناشناس

      هر چی تا حالا به مردم چیزی رسیده از حالا به بعد هم خواهد رسید

    1. نویسنده :ناشناس

      اگر هم پولی باشه تو همون خراب شده جاش امن تر بود

    1. نویسنده :ناشناس

      خواب دیدی خیر باشه

    1. نویسنده :ناشناس

      این پول هم میره کنار اون پولهایی که در دوره اوباما اومد به ایران برای ملت چه سودی داشت به جز تورم افسار گسیخته

    1. نویسنده :ناشناس

      آن کسانی که فقر مغزی دارند ومیگویند پول معدن بطور مستقیم بین مردم تقسیم شود آیا میتوانند این حرفشان را در کشورهای دنیا بازگو کنند از افغانستان گرفته تا آمریکا

    1. نویسنده :ناشناس

      دیگه بسه دروغ

    1. نویسنده :ناشناس

      مطمئنا اگرهمه دلارها ی بلوکه شده به ایران برگردند رونقی به حال مردم نخواهد داشت.چون چاهای عمیقی برایشان است.مگراینکه نقدا به مردم پول تحویل دهند.عزمی برای خدمت وجود ندارد

    1. نویسنده :ناشناس

      پولهای بلوکه شده چاهای عمیقی برایشان کنده شده وخیری برای ملت ندارند

    1. نویسنده :ناشناس

      من با شش فرزند هنوز مستأجر هستم کاش برا مردم از این پول مسکن بسازند

      1. نویسنده :ناشناس

        ماشاالله

    1. نویسنده :ناشناس

      دل خوش سیری چند؟!..مگه بعضی آقازاده هااجازه میدن این پول واردسفره های مردم بشه؟!ازهمین الان که خبری نشده براش برنامه ریزی کردن وبین خودشون تقسیم شده،کجججاییی تو؟!!تاحالا کدوم پول اختلاس ها که حق مردم بوده،برگشت خورده ورفته توجیب خلق الله که این پول بره؟!قدری تفکر

    1. نویسنده :ناشناس

      من ۴ میلیون و۷۰۰ نمیخوام ۲میلیونش رو بدیدبه خودم ۲میلیون وهفتصدهم باج سبیل مال خودتون،فقط بدیدواز ته ریشه کنش نکنین

    1. نویسنده :ناشناس

      والا کی ملت از این ‌ولها دیدن ؟؟؟؟؟؟؟

    1. نویسنده :ناشناس

      ۴۷۰۰چی میدن من میدم یه پسرم

    1. نویسنده :ناشناس

      والله هرچقدر پول هم که باشه حتی یه ریالش هم به مردم نمیدن
      این حرفا مال تو قصه ها هست فقط

    1. نویسنده :ناشناس

      خوشبه آقایان یک ریال هم به مردم نمی رسه مثل گرگ دندان تیز کردن

    1. نویسنده :ناشناس

      به هر ایرانی نود دلار میرسه که نه میشه باهاش خونه بخرن نه باهاش پول پیش خونه بدن،شماها دارید جو درست میکنید تا دسته گل دیگری را به آب بدید

    1. نویسنده :ناشناس

      آزادم بشه خیری به پمردم ایران نمیرسه

    1. نویسنده :ناشناس

      بهتر بگین سهم هر آقازاده از این دلارها چقدره..به ملت ایران دسته بیلم نمیرسه.

    1. نویسنده :ناشناس

      قبلی ها رو که بهمون دادن هنوز خرج نکردیم

    1. نویسنده :ناشناس

      jafr36037@gmail.com%%%از بابت کاری شما متشکریم انشالله بارحمت الهی خیرت برکت کشورمان پرشود

    1. نویسنده :ناشناس

      این دولت کثیف مال این حرفها نیست مردم هیچ جایگاهی ندارن هرکی راضی نیست بسلامت

    1. نویسنده :ناشناس

      اینجا چقدر اصلاح طلب و کارگزار است و همه اظهارنظر ها معلومه که از کجا آمده

    1. نویسنده :ناشناس

      دادن پول به مردم اشتباه بزرگیه. فکر نکنید دارن به شما کمک می کنن یا حقتونو میدن.
      مگر آنکه هر کس به میزان فقرش بدن.

    1. نویسنده :ناشناس

      علما… مسولین عزیز لطفا قبول کنین که این پولها باید در چند مرحله دوساله تبدیل شود به یک خنثا کننده بحران، مثلا تمام پول در یه مرحله معظ مسکن رو حل کنه، مرحله بعد خشکسالی، مرحله بعد بیکاری، بهداشت و درمان،

    1. نویسنده :ناشناس

      مگه زمان باراک اوباما بخشی از پول ازاد نشد چه تاثیری تو زندگی مردم داشت اون همه پول کجا رفت این مقدار پول هم اون جا میره

    1. نویسنده :ناشناس

      مگه دلارهای ازاد شده زمان اوباما تاثیری تو زندگی مردم گذاشت کجا رفت اون همه دلار این مقدار پول اگه ازاده بشه میره پیش همون دلارها

    1. نویسنده :ناشناس

      مگه قرار هست این پولها بیا ایران
      بنظرم سر از جایی دیگه درمیاره

    1. نویسنده :ناشناس

      تا به حال پولی در قبال فروش نفت به مردم دادین ؟
      این مردم که همیشه پشت حکومت اسلامی ایران ایستاده و از جان و مال خود گذشتن همیشه در فقر و حسرت کشورهای عربی و اروپایی و آمریکایی زندگی می کنند نه توان خرید خانه و نه توان خرید خودرو اشغال سایپا و ایران خودرو رو دارن و از طرفی یک جوان که به سن ازدواج رسیده و نمی تواند ازدواج کند و حتی کسانی که ازدواج کرده اند از پس مخارج زندگی خود بر نمی آید و همیشه شرمنده خانواده و خودش هست کاش مثل صنعت موشک سازی و ایجاد حاشیه با دنیا وضعیت اقتصاد ایران بهتر می‌شود تا همه ما در آسایش و آرامش زندگی کنیم
      ایران پر قدرت و ایران ثروتمند و بدون فساد و اختلاس آرزوی هر ایرانی

    1. نویسنده :ناشناس

      پولش از مال حرام بدست اومده دادن به ایرانیان…
      مراجع تقلید حرفی دارن؟؟؟
      اگر آمریکا شیطان بزرگه پس چرا از پول شیطان بزرگ برای مبادلات استفاده می کنید
      شیطان کاری می کنه مومن خلاف قرآن عمل کنه اینم یکی از راهاش

    1. نویسنده :ناشناس

      مثله همیشه به مردم عادی ایران هیچی نمیماسه

    1. نویسنده :ناشناس

      در صورت آزاد شدن پولها در کره جنوبی طرح آب و رفع مشکل آنرا در برنامه قرار دهید چهار میلیون دردی از مردم دوا نمیکنه که بخواهید به مردم بدهید

    1. نویسنده :ناشناس

      مردم هیچ انتظاری از این جور کارها از حاکمیت ندارند ولی همه معتقدند که مسئولان این پول ها رو واسه خودشون ورندارند 😏

    1. نویسنده :ناشناس

      شما ها چیزی از ما مردم نگرید نمی خواد سهم از این دلار ها به ما بدید اگر واقعا راست می گید فکری بحال تورم . گرونی . مسکن .و ….. بکنید

    1. نویسنده :ناشناس

      مگه پولهایی که قبلا ازادشدچه تاثیری روی زندگی مردم عادی گذاشت اینها همه روبه نفع منافع خودشون صرف خواهندکرد وسرمایه دارثروتمندترخواهدشدچون جهت منافع این افرادخرج خواهدشد.

    1. نویسنده :ناشناس

      اگر هم پول را بدن دست مردم که کار مناسب همین است ومقدار ۴۷۰۰ میلیون بعد گذشت یک ماه دوباره تو جیب دولت است در مالیات‌ها واین ایراد نیست ایراد جای است که این منابع دوباره باید خرج باز سازی رودخانه ها و خیلی چیزهای دیگر شود که .اصلا را بلد نیستیم اما خوب ضربدر میزنیم

    1. نویسنده :ناشناس

      هیچ دلاری وارد نشده ، این فقط خبر فک برای بازی روانی در بازار ارز ، قیمت دلار رو بیارن پایین از مردمی که دلار دارن با قیمت پایین بخرن مجددا قیمت دلار زره بالا . این بیشرفا نوسان گیرن با اخبار هم بازار و مردم رو کنترل میکنن .

    1. نویسنده :ناشناس

      حرف مفت

    1. نویسنده :ناشناس

      تاوقتی آقازاده‌ها واختلاسگرن ومافیای قدرت وخرید سیسمونی قالیباف باشه ملت ایران هیچ سهمی ندارن

    1. نویسنده :ناشناس

      با وجود مردم لبنان و فلسطین و یمن و سوریه و عراق و ونزوئلا انصاف نیست این پول ها به جیب مردم ایران برود هنوز در عراق و سوریه خیلی پروژه ها مانده مردم این کشورها نباید از سهم خود از مالیات و پول نفت ای آن محروم شوند

    1. نویسنده :ناشناس

      چنتا اقا زاده بیشتردلارارو به جیب میزنن و اونور کیفشو میکنن خخ

    1. نویسنده :ناشناس

      مسئولین ایران تمام این پولها.بیم خودشون تقسیم کنند باز هم میگن کمه.داداش دنبال چی میگردی یه مشت گشنه گدا دارن مملکت میچرخونند تو از اونها تقاضای حق میکنی .مگه نمی بینی بدبختی و فلاکت مردم اونها رو خوشحال میکنه .هرچی هم حرف میخورن پوست کلفت تر میشن

    1. نویسنده :ناشناس

      ی قرون به کسی نمیدن این پنبه را از گوش خود بیرون کنید رئیسی بنه نیست چیزی به مردم بده نه خودتو ونه مردم را سر کار نگذار. کی تا حالا غیر از گرونی وفساد چیزی به این ملت درد دیده رسیده. شما یکی را نام ببر. من ده تا نام میبرم. عشق.

    1. نویسنده :ناشناس

      بمب بسازید

    1. نویسنده :ناشناس

      به زودی بین مسئولان محترم تقسیم شود که گردش‌های خارجی را شروع کنن

    1. نویسنده :ناشناس

      یعنی این رسانه ها با حرفهای خام چی فکر میکنند چقدر دلار سهم مردم چرا همه بازنشسته نمیشوند چرا مردم سرما میخورند چرا لاستیک پنچر میشود کی میخواهند از راه زحمت کشی نان بخورند خدا میداتد

    1. نویسنده :ناشناس

      ما ملت ایران چون به این پولا احتیاجی ندارم به ما نمیدن میدن به مستعضفین کشورهای همسایه

    1. نویسنده :ناشناس

      فقط حرف مفت میزنن
      این کشور به فنا رفت…

    1. نویسنده :ناشناس

      خب خدا رو شکر کنیم که دیگه این بار حتمن بین مردم تقسیم میشه
      تاریخ دقیقش رو اعلام کنید تا بریم خونه یا حداقل یه ماشین بپسندیم که سریع بخریم چیزی رو که دوست داریم
      از نظر خوراک و پوشاک هم که مشکلی نداریم خدارو شکر

    1. نویسنده :ناشناس

      به ما چیزی نمی ماسه

    1. نویسنده :ناشناس

      به نسبت ثروت اشخاص پخش میشه. به ماها یکی دو دلار میرسه .بیشتر به آقا حرام زاده ها پخش میشه

    1. نویسنده :ناشناس

      جیب ملت نزنین پول پیشکش

    1. نویسنده :ناشناس

      انشاءالله این پول هارابه مردم بدهندتا حداقل به زیارت امام حسین علیه السلام مشرف شوند

    1. نویسنده :ناشناس

      الان این مزخرفاتی ک گفتی رو باور کنیم،،،کل منابع اگه ازاد بشن یه درصدم برا ما مردم فرقی نداره و این پول میره تو جیب مسوولین

    1. نویسنده :ناشناس

      واقعا کشور ما آویزون به دلار هست

    1. نویسنده :ناشناس

      واقعا دارید جوک تعریف میکنیو کدام آزاد سازی پول های بلوکه شده در رفاه و آسایش ملت سهمی داشته به جز اینکه مسولین خودشان مگر نگفتن هیچ تاثیری بر تورم و وضعیت معیشتی ندارد تو رو خدا اینقدر رو هوا حرف نزنید و وضع مردم را درک کنید با دادن آمار و ارقام واهی و خبر های غیر واقعی با روح و روان ما بازی نکنید دیگر امیدی به این مسولین نیست چون در عمل نتایج کارهای آنها بسیار دیدنی و وحشت تاک است

    1. نویسنده :ناشناس

      دلت خوشه اینهمه نفت فروش رفته و فروش می‌ره کدوم ۲ ریالش به نفع مردم بوده فقط تورم اختلاس و دربه دری مال ماست

    1. نویسنده :ناشناس

      سهم هر ایرانی چس قرون

    1. نویسنده :ناشناس

      همون جا باشه‌ بهتر است حد اقل جاش امن است و الا اگر بیاد همون بلایی سرش میاد که سر دکل اومد و یا همون بالایی سرش میاد که سر پول تانکها اومد تاز یک مقدار دیگه هم باید هزینه بشه که چی شد و کجا شد

    1. نویسنده :ناشناس

      به هرایرانی هیچی نمیرسه چون سهام عدالتم همینطوریه کسایی که توکمیته امدادهستندبخداخانه دارندزندگی دارندماشین دارنددولت فقط به این دهکهامیرسه

    1. نویسنده :ناشناس

      این پولها مثل پولهای قبلی و دهه‌های گذشته صرف آباد کردن کشور همجوار عراق،لبنان و یمن و افغانستان و نیجر ،پس‌انداز آقازاده‌ها و پرکردن بانکهای ورشکسته خانوادگی و دزدیهای قبلی و اختلاس خواهد شد مابقی هم در دولت بصورت نجومی به افراد مدیر داده خواهد شد،ملت چیزی نحواهد داشت،مثل همیشه فقط برا حمایت و راهپیمایی و رای دادن،

    1. نویسنده :ناشناس

      منابع را نباید خرد کرد و دست مردم مستقیم قرار داد در هر دو اشکالات متعددی بوجود میاید البته میشود مقداری از پول آزاد شده را به بورس تزریق کرد و سهام آن را بدست ملت داد سهامی که تا ۵ تا ۳ سال نشود خرید و فروش شد ولی سود حقیقی آن هر سال به ملت بازگشت شود هم اقتصاد فعال میشود هم پول سرمایه گذاری شده به دست مردم میرسد
      البته نه بصورت سبدی باید مشخص باشد در کجا سرمایه گذاری کرده اند مستقیم در آن درگیر باشند نه با واسطه

    1. نویسنده :ناشناس

      کمک کردن به گروههای مقاومت که حافظ امنیت ایران زمین و حوزه تمدنی آن هستند از وظیفه دولت ایران زمین عزیز است چون هم یکی از ارکان امنیت ایران عزیز هستند و هم حافظ حوزه تمدنی ایران زمین
      مگر آمریکا در این منطقه ۷۰۰۰میلیارد دلار از دست نداد بماند چقدر عربستان و ترکیه و امارات و دیگر کشورها خارج کرده اند
      آمریکایی که در این منطقه نیست
      چرا ؟؟؟
      متاسفم برای بعضی ها که کودکانه فکر میکنند

    1. نویسنده :ناشناس

      خیلی‌عالی‌میشه‌مثل‌‌اب‌روی‌اتیش

    1. نویسنده :ناشناس

      ‌من‌میتونم‌یکم‌برای‌بچه‌هام‌خوراکی‌بخرم

    1. نویسنده :ناشناس

      واقعا انقدر احمق هستید یا دارید ادا درمیارید .
      پول رو مستقیم به مردم بدهند تا افزایش نقدینگی تورم درست کند .
      مردم رو خر فرض کردید یا خودتون واقعا خرید .

    1. نویسنده :ناشناس

      واقعا بعضی وفتها مسئولین واقتصاد دانان شعر تعریف می کنند زمان امضای برجام پولعای بلوکه شده ایران با چند هواپیمای نظامی به ایران اوردند بهغیر از بدبختی وفقر چیزی نسیب ملت نشد این پولهای بولهای بلکه شده حق زن وبچهای مسئولن وخود مسئولین هست باز اگر تمام دلارهای چهان جمع کنند وبه ایران بیاورند غیر از فقر وبدبختی چیزی نسیب ملت نمی شود باز مربوط بع مسئولین وخانواده هایشان هست همینطور که در چهل سال گذشته بوده

    1. نویسنده :ناشناس

      فکرنکنم مثل دفعه قبل یک‌دلار از این پول ها نصیب ملت ایران شود

    1. نویسنده :ناشناس

      😂😂😂😂، سهم مردم صفرتومان است از این پولهای بلوک شده، کی سهمی به مردم رسیده که این بار دومش باشه

    1. نویسنده :ناشناس

      ازآزادسازی پول‌های بلوکه شده چیزی به مردم نمی رسه

    1. نویسنده :ناشناس

      خرج گرفتن دزدا ورانت خوران و مفسدین کنید اگر ب انقلاب امام ره ودین مبین اسلام اعتقاد دارید ملت بجز این هیچی نمی خواهند دین و زندگیمون گرفتند

    1. نویسنده :ناشناس

      قبرپدرهمشون.پول برای ایرانی حرام حرامممممم

    1. نویسنده :ناشناس

      کجای دنیا و در کدوم کشور پول میارن به مردن میگن بهرصف بشید پول بهتون بدین.
      تورو خدا از این خبرهای تو خالی که هر چند وقت چاب میکنیددست بردارید که دیگه خسته شدیم.

    1. نویسنده :ناشناس

      باسلام خودتون میدونید ازاد سازی پول کوچکترین تاثیر توزندگی مردم نخواهد داشت جزاینکه پولها جای دیگه هزینه میشه یا توسط اقایون بدست آقازاده‌ها خواهدرسید اگر هم در بخش مسکن هزینه شود بازمردم بیچاره سرشون بی کلاه خواهد ماند فقط به تعداد واحدهای حضرات اضافه میشه پس بهتره فعلا دست کره بمونه تا بعد.

    1. نویسنده :ناشناس

      ما مردم از خاک در این کشور به زور بهشان میرسد حالا میخاهیم که بهمان دلار برسد زهی خیال باطل .به ما مردم و بخصوص طبقه ضعیف و خیلی پایین تر از زیر خط فقر فقط حمالی کارکردن میرسد و خوردن و خوابیدن برای کسان دیگریست

    1. نویسنده :ناشناس

      بیاییدیه کارخیرانجام بدیدسهام عدالتوقط کنیدبه هرایرانی یه خانه بدید

    1. نویسنده :ناشناس

      اشخاصی دراقصی نقاط کشور هستند که حتی نان را قسطی میخرندویادربعضی نقاط شهرها مردمانی (کودک وپیر)ازچندصدپله بالاوپائین میروند تا به خانه شان برسند ودرطول عمر به مریضی های بیشمار دچار میشوند پسران ودختران جوانی که به علت نداری والدین سرگردان وحیران مابعد زندگی خودهستند ازاین خوان سرزمینی که به خوان یغما تبدیل میشود چه بهره ای خواهندبرد؟؟؟؟؟

    1. نویسنده :ناشناس

      منظورتان ازاینکه به هرایرانی چنددلارمیرسدچییت؟!مگردلارهای بلوکه شده درکره جنوبی،پول توجیبی مردم ایرانه که وقتی آزادشد،بین هرایرانی قسمت بشه؟این سرمابه ایست ازفروش نفت ایران که بایددرجهت بهره وری سرمایه گذاری شود،پس درپی تحربک ونفاق دربین مردم نباشیدکه تاوان پی دادن دارد،لذپیشنهادمیشوداتیترومتن خبرراتغییرودرست منتشرکنید.

    1. نویسنده :ناشناس

      اگرقراره بازارمسکن سروسامان بگیرد وقیمت خانه واجاره کاهش یابد باید مصالح ساختمانی واهن الات وهزینه های دیگر ساخت وساز راکنترل ونظارت کنند که افزایش بی رویه قیمت اونها باعث بالا رفتن قیمت مسکن واجاره شده است چراهیچ نهاد وسازمانی براین بازار بی نطم وافسارگسیخته نظارت نمیکند.

    1. نویسنده :ناشناس

      با سلام اگه همون ۴میلیون هم به من برسه خیلی عالی میشه ۷۰۰هم برا خودشون سه تا دندون خراب پسرم داره که خیلی وقته قولش دادم ببرم دکتر ودرستش کنم در ضمن مشکل اعصاب هم داره ودارو مصرف می‌کنه ای کاش فرجی بشه من بتونم این کار رو برای پسرم انجام بدم،🥺🥺😥😢

    1. نویسنده :ناشناس

      من اگر سهم بخوام یه راه داره !!!!!!
      باید تابعیت لبنان یا عراق یا سوریه بشیم ،
      مرگ بر آمریکا و روس و انگلیس

    1. نویسنده :ناشناس

      اون هواپیمای پر از دلار که از آمریکا اومد هنوز دلار هاش داریم خرج میکنیم هر وقت تمام شد اعلام میکنیم دلار جدیدتر بدهند کجای دنیا اینقدر بفکر ملت هستن فقط ایران

    1. نویسنده :ناشناس

      کدام دولتی این پول رو میده به مردم کلامردم یه حساب میان فرقی باحال دولت می‌کنه مردم گرسنه باشند یانه این پول مال اقازادههاست چطوربدن به مردم جواب آقازاده‌ها رومی میده سهم اونهاازانقلاب خیلی بیشترازاینهاست

    1. نویسنده :ناشناس

      هر ایرانی چند مثقال سماق تا بمکند . آزاد شدن دلارهای بلوکه شده به عموم بورکینافاسویی ها ، جزایر قمر ، جیبوتی ، سریلانکا ، بیمارستانهای اندونزی ، مردم سواحل دریا و ….. مبارک باد .

    1. نویسنده :ناشناس

      درود بر شما تجربه ثابت کرده دولت پول آزاد شده رو به ملت نمی‌ده
      بقول معروف جیب مارو خالی نکنند پول دادن پیش کش اینها همه در حد حرف هستش پای عمل که برسه دلار ها گم میشن مثل میلیاردها دلاری که تابحال ناپدید شدن باید یاد آوری کنم وقتی یک میلیون تن فولاد گم میشه دیگه چه انتظاری میشه داشت
      دولت محترم لطفاً وعده بیخودی به مردم ندید
      مرد عمل باشید نه حرف حرف حرف

    1. نویسنده :ناشناس

      سلام امروز اگر ایران زنده هست و ماافتخار میکنیم ایرانی هستیم . بخاطر وجود سپاه وارتش قوی ما هست. به عقیده من حقیر تمام بودجه کشور در اختیار این عزیزان باشد .
      امنیت نباشد هیچ ارزشی آنکشور ندارد.
      من دست تمام پاسداران و ارتشیها را میبوسم

    1. نویسنده :ناشناس

      چرا طرح نیمه تمام در چهل سال گذشته زیاد بوده . مگه وقتی اون طرح را قبول میکنید حتما بودجه اون را هم در نظر می‌گیرید و تا زمانی که اون طرح تمام نشده چرا اون وزیر یا وزارت خانه به خودش اجازه میده. طرح دیگری را شروع بکنه .چرا اون مجلسی ها جلو این. هرج مرج را نمیگیرند . به عنوان. مثال استان گلستان .پتروشیمی .الان بازرسی و اطاعلات بره آمار بگیره . موقعی که شروع شده. چه وسایلی بوده از آهن و تا لاوزم برقی کامپیوتر هر چی بوده . برید ببینید کدوم یکی از اونا هست همه را. آوردند فروختند بین مردم اون منطقه بنام اسقاطی . اگه صاحب داشت اونجا. پدر اینا را در می آوردند . خیلی وسیله بوده خیلی

    1. نویسنده :ناشناس

      کسی به فکر مردم هم هست؟

    1. نویسنده :ناشناس

      بخشی از اعتماد عمومی را می بینیم!!!

    1. نویسنده :ناشناس

      اگر فقط یک درصد از همین پولها یا پولهای فروخته شده نفت و گاز به مردم خود ایران بدن دیگر هیچ ایرانی فقیر نمی‌ماند پس خودشون دوسندارن مردم سیر باشن .همیشه میخان گشنه باشیم.البته این پولها تو جیب خودشون و آقازاده هاشون میره .

    1. نویسنده :ناشناس

      چه‌فایده‌واسه‌ملت‌ایران‌خوشبحال‌شما‌

    1. نویسنده :ناشناس

      این‌همه‌ثروت‌کشورمان‌دارد‌مردمش‌با‌گدای‌زندگی‌میکنند‌‌‌از‌خداوند‌بترسید‌‌به‌ملت‌ایران‌حقش‌نیست‌که‌اینجوری‌زندگی‌کند‌این‌همه‌شهید‌دادیم‌‌‌به‌داد‌مردم‌برسید‌

    1. نویسنده :ناشناس

      سهم مردم تو سطل زباله پیدا میشه

    1. نویسنده :ناشناس

      آزاد نشه امن تره

      1. نویسنده :ناشناس

        عالی

    1. نویسنده :ناشناس

      اگر قرار بود که سهمی میداشتیم که الان ۸۰ درصد مردم ایران زیر خط فقر نبودن درامد ریال هزینه دلار

    1. نویسنده :ناشناس

      آخه مگه این پولها مال ملته….

    1. نویسنده :ناشناس

      هزار بار پول آزاد شد ریالی به مردم و بهبود وضعیت معیشت مردم نرسید چه فرقی داره برا مردم

    1. نویسنده :ناشناس

      دوباره انتخابات نزدیک شد و مردم بیچاره را دارن خیال خام می‌کنند برای کشاندن به پای صندوقهای رأی

    1. نویسنده :ناشناس

      اینا فقط دزدی بلدن مثل مراد بیک کاره دیگه بلد نیستن

    1. نویسنده :ناشناس

      همونجور که ۶۰ تن طلا که قرار بود بین مردم ایران تقسیم شه یک مشت مفت خور خوردن
      این پول هم یک مشت مفت خور میخورن
      آدم مفت خور آقا زاده های مفت خور ایران زیاد داره

    1. نویسنده :ناشناس

      این پولها برای ما وملت نیست برای از ما بهترینه این همه پول گرفتن کجا رفت نه اقتصاد تکون خورد نه معیشت مردم تکونی خورد قصه تکراری

    1. نویسنده :ناشناس

      اقا چرا مردم رو با خبرهای بی پایه و اساس مثل ازاد سازی دلارها در کره فریب می دهید که از مردم بازدید بگیرید بد تر عقاید مردم نسبت به جراید سست و بی ارزش می کنید الا ماشاالله از هر سوراخی هم سایت خبر تولید میشه

    1. نویسنده :ناشناس

      هیچ اتفاقی نمیفته،چه ازاد بشه چه بلوکه باشه

    1. نویسنده :ناشناس

      با این پول ها صداقت تان را نشان بدهید تقسیم مردم بدبخت ایران کنید تا مردم از مسولین رازی باشند عدالت را رعایت کنید سهم هرکی چقدر است پول های آزاد شده به مردم بدهید تا مردم جون بگیرند اگه پول ها را ندهید تا صندوق دولت یا هر جای بگذارید دزدی و اختلاص میشه مثل سال های قبل مثل ماه های قیل مثل هر روز مردم واقعا به سختی زندگی میکنند یکیش خودم خرجی خانواده ام را به زور در میارم از خداوند بترسید حق مردم را بدهید خداوند است آخرت است انشالله یک تصمیم گیری خوب بکنید پول های آزاد شده را به کل مردم ایران عادلانه‌ بدهید انشالله که اینجوری بشه تا مردم از شماها مسولین رازی باشند ممنون

    1. نویسنده :ناشناس

      بیا جلو عزیزم سهم خودرا از دلار بگیر.با همین فرمان بیا .

    1. نویسنده :ناشناس

      به دلتون صابون نزنید این پولا مثل همیشه مال جیب از مابهترونهاست مال….نه مردم بیچاره تحت فشار بیپول له شده زیر بار تورم وگرانی ای داد بیداد…..

    1. نویسنده :ناشناس

      منظور هر ایرانی کدام است اقا زادها یا خاوری هااااا.. ما که عادت کردیم تحریم هستیم اب اشنکه بخوریم بعضی ها هم خرجذمخارج همسایه کنند یا کاخ خود. قرار نیست

    1. نویسنده :ناشناس

      دلارروازاقتصادایران حذف کنید همه چی درست میشه مردم دلاربازی یادگرفتن حباب دلاربالابره زود همدیگر و بچاپن

    1. نویسنده :ناشناس

      دلارازاقتصادایران حذف کنید همه چی درست میشه

      1. نویسنده :ناشناس

        با سلام خدمت همه ای هموطنانم قظاوت کردید برای حرف های که معلوم نیست که راست است یا نه و حکم صادر کردید برای عمل انجام نشده نمیدانم که همه این جمله ای راکه نوشته اید از،ظرف یک ایرانی مسلمان. وطن پرست با وجدانی هست یا نه اگر که هست کمی تفکر کافی است که قظاوت نکنید ولی اگر با قصدقرزی هست حرفی نیست که همیشه و همیشه و همیشه فقط و فقط وفقط حق و حق و حق باشماست دوست عزیز….با تشکر ازشما اگر مرا متهم به بسیجی یا هزبولای ویا دیگر چیزها نمکنید

    1. نویسنده :ناشناس

      اگه فقط یه بار از این همه پولی که آزاد میشه رو که میگن سهم مردن بدن به خودمون همه مشکلا درست میشه

    1. نویسنده :ناشناس

      جمعیت ایران باید بیشتر از ۸۰ میلیون نفر باشد. اگر فرضا این پول به دست مردم هم برسد تقریبا چیزی عوض نمی شود چون امروزه مبلغ با مبلغ چهار میلیون و هفتصد هزار تومان چیز بدرد بخوری نمی توان خرید.

    1. نویسنده :ناشناس

      اگه یه بار از این پولای که آزاد میشه رو که میگن مال مردم سهم هر کسی رو بدن به خودش یه کم از مشکلات مردم حل میشه که اصلان نمیدن فقط میگن برا مردم

    1. نویسنده :ناشناس

      ما از داخل بیشتر تحریمیم اگر حرص و طمع نبود الان اوضاع بهتر بود رهن واجاره مسکن که دست خودمونه امریکا که خونه هارو تحریم نکرده و خیلی چیزای دیگه هست که با دلال بازی با قیمت چند برابر به دست مشتری میرسه

    1. نویسنده :ناشناس

      دلارهای قبلی که آزادشدن کجا رفت اینم همونجامیره .مردم دیگه به این نابسامانی عادت کردن

    1. نویسنده :ناشناس

      بدن به لبنان و فلسطین مظلوم ما مهمانیم تو ایران😁

    1. نویسنده :ناشناس

      این پول به نمایندگان مجلس تعلق دارد تا شاسی بلند برای خود و اطرافیان بخرند و این وسط مردم چکاره اند؟ این پول را مسئولین می‌گذارند در کف سفره انقلاب تا وزرا و وکلا ازش بهره مند بشوند

    1. نویسنده :ناشناس

      پس نشون میده با چه دولت دزدی طرفیم

    1. نویسنده :ناشناس

      آقا این پولو بدید به من خیلی لازم دارم میخام جزیره بخرم

    1. نویسنده :ناشناس

      باسلام و ارادت، اینجانب از مسئولین محترم و دلسوز سایت اقتصادسنج استدعا دارم در این شرایط حساس کشور از نشر این قبیل اخبار و تشویش اذهان عمومی خودداری نمایند. به قدر کافی در درگیری های خیابانی جوان از دست داده ایم. ضمنا مگر درآمدهای یک کشور مستقیما بین مردم آن کشور تقسیم میشود؟ پس نقش سازندگی دولتها در این میان چیست؟ باز هم عاجزانه درخواست مینمایم از تحریک جوانان و به خیابان کشاندن آنان دست بردارید.

    1. نویسنده :ناشناس

      سلام.نبودپول دردست مردم قدرت خریدراپائین آورده وباعثرکوددرچرخه دادوستدادهاشده که اگراین پول به دست مردم برسدرونق اقتصادی ایجادخواهدشد

    1. نویسنده :ناشناس

      سهم مردم هییییییچ، فقط از ان افرااااااد خااااص اجنبی ها بعد به ریش ما بخندن…

    1. نویسنده :ناشناس

      وام قرض الحسنه کسر از حقوق ما رو لطف نمایید ان پولها طبق معمول از ان افراد خاااااااص،، ما همچنان در انتظار وام فقط به دلیل امر خیر خانواده😏

    1. نویسنده :ناشناس

      تودست برادری اول برسان بعدادعای میراث کن
      این خوابوخیالهاچیه که مردم رامیزاریدسرکار
      چه پولی چه کشکی برادرعزیز
      مگه امریکابه این سادگی که تووامثال توهستندکوتامیادکه توهم به فکرتقسیم آن بین خودتون افتادی
      شتردرخواب بیندپنبه دانه گ ه

    1. نویسنده :ناشناس

      گور پدر پولای بلوکه شده .نه الان نه تو تاریخ ما چنین پولایی به ملت داده نشده و تو جیب از ما بهترینها میره از ما قبره و مردن

    1. نویسنده :ناشناس

      از ما گذشت حق ما ما روز قیامت میخوام امروز ما گذشت ۴۰سال عمرم هنوز در حسرت یک ماشین در حسرت چیزی مه فقط یک روز تفریح پول خرجاست خوش باش وند سال هم میگذره بر منکرش لعنت

    1. نویسنده :ناشناس

      شاید هم بدن به اون نماینده هایی که نتونستن خودرو شاستی بلند رشوه بگیرن

    1. نویسنده :ناشناس

      این پولو بیارن تو صندوق بازنشستکی و کارمندانی که ۲۵سال سابقه دارنو بازنشسته کنند تا جایگاهها خالی بشه و مغزهایی که دارن از ایران فرارمیکننو استخدام کنن.

    1. نویسنده :ناشناس

      مردم دلشونو به این پول خوش نمیکنن چون به دست مردم نمیرس بین راه اینم اختلاص میشه اره

    1. نویسنده :ناشناس

      بخورید

    1. نویسنده :ناشناس

      بابا اومده چی چی آورده دلار آمریکا پس سهم من گربه خوردتش

    1. نویسنده :ناشناس

      درود در مورد آزاد سازی پول بلوکه شده ایران از کره جنوبی نوشتید و کلی توضیح دادید که به هر ایرانی چقدر می رسد.
      نه اگر پول بلوکه شده آمریکا هم آزاد شود تغییری در زندگی مردم ایران ایجاد نمی‌کند ‌
      شاید در زندگی کشورهای دوست ایران لبنان فلسطین عراق سوریه و ….تاثیر داشته باشد و همچنین مسئولین محترم و اختلاس گران گرامی .مردم ایران همان بیچاره ای که هستند خواهند ماند.خصوصا بازنشستگان آموزش و پرورش.

    1. نویسنده :ناشناس

      در اخر پولها دزدیده میشه و میره به جیب سران کشور وهیچ تاًثیری برا مردم نداره طبق معمول

    1. نویسنده :ناشناس

      ای بابا خیال خوش بخدا اگر هزار تومان به مردم بدن .

    1. نویسنده :ناشناس

      خود سازمان ملل یا مسئولین آمریکا پول کره جنوبی را بین مردم ایران تقسیم کنن بهتر چون بین راه سارق زیاده

    1. نویسنده :ناشناس

      این پول ها سهم آقایون و بچه هاشون که اونورن هست دنبال چیزی نباشید
      ۴ روز دیگه تقسیم میشه میره دوباره کشتی به گل میشینه

    1. نویسنده :ناشناس

      اشتباه حساب کردید
      یه بار دیگه جمع وتفریق کنید
      چرا دروغ میگید میشه نفری بیست وچهار میلیون تومان

    1. نویسنده :ناشناس

      بیسوادی در این تحلیل موج می‌زند.
      له جای انجام پروژه توزیع پول نقد🤣
      توریع ۵ملیون بین افراد کشور غیر از بار تورمی کدام مشکل ازدواج و مسکن و اشتغال را حل می‌کند؟!

    1. نویسنده :ناشناس

      زیر پای ما بمب گذاشتند…….
      خونه و زمینمون رو هم شهرداری،، قاضی و کلاهبردارهای ای ایرانی ویرانی دزدیدند

      این پول ها برای همون دزدها و کلاهبردارها بدرد میخوره

    1. نویسنده :ناشناس

      قبل هم پولی ازاد سد به ملت و مردم چی رسید ؟هبچی بازهم نمیرسه همون بالا بالاها بین خودشون تقسیم میکنن به ما هم هیچی نمیرسه نه ارزانی نه پول
      یکی مثل خاوری یا شیخ السلامی
      پیدا میشه میبره

    1. نویسنده :ناشناس

      هیچی‌‌گرونی‌مردم‌توی‌کشور‌ما‌جایگاهی ندارن‌این‌پولها
      مال‌از‌مردم‌بهترونه

    1. نویسنده :ناشناس

      معلومه ک مردم هیچ سهمی ندارن
      معلومه ک چیزی ب مردم نمی‌رسه
      اینقدر پنهانی گشاد برای بلعیدن وشکمهای گنده وجیبهای فراخ ک هرگز پر نمیشود در انتظارن ک مردم اصلا یادشون نیس
      فقط و فقط ب خودشون میرسه دزدهای سر گردنه

    1. نویسنده :ناشناس

      لبنان و فلسطین و سوریه منتظرن بدید اونا بیشتر از ما لازم دارن.

    1. نویسنده :ناشناس

      سلام این پول اگر به دست دولت بیافتد بین خودشان تقسیم کرده و می خورند ما کاری به طرحهای نیمه تمام نداریم مثلاً طرح نیمه کاری که با ۱۰۰میلیارد تومان جمع میشود پیمانکار دیپلم با دلا لان دولت روی هم ریخته و درخواست ۱۰۰هزار میلیارد تومان میکنند و دولت هم می دهد بعد پیمانکار سیکل طرح را بدون استاندارد تمام کرده و پول های هنگفتی بین خودش و دلالان دولت تقسیم کرده و سر افرا د تحصیلکرده خیلی بالا در حد دکترا بی کلاه می ماند و از کشور زده شده می‌ر وند پناهنده میشوند و نفع تحصیلاتش را کشور بیگانه می خورد

    1. نویسنده :ناشناس

      برای تقسیم پولها از خاوری وسیف و حسن حسین فریدون و۰۰۰۰۰۰۰۰۰استفاده کنید ایران شده دزدستان

    1. نویسنده :ناشناس

      ملتی که ۹۰درثد آرزو دارند فردایی نباشد و اگر هست بیدار نشوند ، چه سهمی از ثروت این خاک و ملک دارند؟! لعنت الله علی قوم الظالمین

    1. نویسنده :ناشناس

      ۴۷۰۰ ۸۰ میلیون نفر حاظر از جیب بد به این دولت اینا همشون کناره گیری کنن تا بیشتر گند نزدن به ایران عزیزمون

    1. نویسنده :ناشناس

      اینم آزاد میشه به امید خدا.ولی افسوس به دست مردم نمی‌رسه .ومیرسه دست آقازاده های که ده های گذشته گدازاده بودن وحالا صدقه سراین ملت شدن آقازاده این پولها مال ملت ایران نیست لطفاً دلتون راخوش نکنید

    1. نویسنده :ناشناس

      آقا این پول ها قبل از اینکه به ایران برسه چاه هاش قبلا کنده شده . این چه حرف هاییست می‌زنید؟‌