پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
کد خبر: 5685 |
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹ |
ارسال به دوستان
پ

رشد ۷۳ درصدی صادرات کالا از بندر گناوه

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: در نیمه نخست امسال ۹ هزار و ۶۳۲ تُن کالا از این بندر بارگیری و به کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۳.۵۷۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش «اقتصادسنج»، کیامرث جوکار رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه از رشد ۷۳ درصد صادرات کالا از بندر گناوه در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ خبر داد.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه درباره صادرات کالا از بندر گناوه گفت: در نیمه نخست امسال در مجموع ۹ هزار و ۶۳۲ تن کالا از این بندر بارگیری و به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۷۳ درصدی را نشان می‌دهد.

کیامرث جوکار روز دوشنبه ۲۴ مهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نیمه نخست سال گذشته حدود ۵ هزار و ۵۰۰ تن کالا از بندر گناوه صادر شده بود که این میزان امسال افزایش نزدیک به چهار هزار تنی داشته است.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه امسال عمده کالاهای صادر شده از بندر گناوه شیشه ساختمانی بوده که به مقصد کشور قطر بارگیری شده است، تصریح کرد: در مدت یاد شده میزان کالاهایی تجاری وارداتی از طریق بندر گناوه نیز ۲۸ درصد گزارش شده است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه عنوان کرد: همچنین باتوجه به اعلام آمادگی متقاضیان برای صادرات دام زنده به کشور کویت و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس، برنامه ریزی لازم در این زمینه انجام شده است.

جوکار گفت: با اجرا و تکمیل طرح جامع توسعه این بندر که در سه بازه زمانی پنج ساله پیش بینی شده است، صادرات کالا از این بندر چندین برابر رشد خواهد یافت.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید