پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 20844 |
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸ |
ارسال به دوستان
پ

رشد ۴۱ درصدی صادرات آمریکا به ایران

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی دفتر آمار آمریکا حاکی از آن است که مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی رشد ۴۱ درصدی داشته است.

به گزارش اقتصادسنج، بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی دفتر آمار آمریکا حاکی از آن است که مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی رشد ۴۱ درصدی داشته است.

بر این اساس، مبادلات تجاری دو کشور در ۹ ماهه نخست سال میلادی گذشته بالغ بر ۲۹.۹ میلیون دلار بوده که این رقم در مدت مشابه امسال به ۴۲.۲ میلیون دلار افزایش‌یافته است.

در این راستا، صادرات آمریکا به ایران در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر امسال ۳۱.۳ میلیون دلار بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۷ درصدی داشته است. آمریکا در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۱ بالغ بر ۲۹.۳ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

از سوی دیگر، واردات آمریکا از ایران در ۹ ماهه نخست امسال رشد قابل‌توجهی نسبت به سال قبل داشته است. این کشور در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر سال قبل تنها ۰.۶ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود، اما در مدت مشابه امسال واردات آمریکا از ایران به ۱۰.۹ میلیون دلار رسیده که این رقم رشد ۱۸ برابری نسبت به سال ۲۰۲۱ داشته است.

آمریکا در نهمین ماه سال جاری میلادی ۵.۹ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده، این در حالی است که در ۸ ماهه قبل از آن کل واردات آمریکا از ایران ۵ میلیون دلار اعلام شده بود.

در سپتامبر سال ۲۰۲۱ نیز واردات آمریکا از ایران ۰.۱ میلیون دلار اعلام شده بود که براین‌اساس واردات آمریکا از ایران در سپتامبر ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹ برابر شده است.

با وجود رشد قابل‌توجه واردات آمریکا از ایران در سپتامبر ۲۰۲۲ صادرات این کشور به ایران در این ماه ۱۹ درصد کاهش‌یافته و از ۴.۲ میلیون دلار به ۳.۴ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری ایران و آمریکا حجم ناچیزی از کل تجارت دو کشور را تشکیل می‌دهد. ایران در ۹ماهه سال جاری میلادی در میان مقاصد صادراتی آمریکا رتبه ۱۷۸ و در میان منابع وارداتی این کشور رتبه ۱۶۷ را به خود اختصاص داده است.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید