جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 4064 |
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳ |
ارسال به دوستان
پ

تکذیب خبر کمبود روغن موتور در بازار

اسعد عزیزی رئیس انجمن تولیدکنندگان روغن موتور ایران، شایعه کمبود روغن موتور در بازار را تکذیب کرد.

به گزارش «اقتصادسنج»، اسعد عزیزی رئیس انجمن تولیدکنندگان روغن موتور ایران بیان کرد: در مورد روغن موتور بازار کاملاً به تعادل رسیده و ۴ پالایشگاه اصلی تولیدکننده روغن موتور در طرف عرضه تعادل کالایی دارند و از نظر نیز قیمتی به قیمت مصرف‌کننده به مشتریان عرضه می‌شود.

عزیزی ادامه داد: روغن موتور به‌وفور در بازار موجود است. این موضوع در سطح شهر نیز قابل مشاهده است و تمامی تعویض روغنی‌ها به تعداد بالا کالا در اختیار دارند. در شبکه توزیع نیز اعلام کردند روغن موتور به میزان نیاز از سمت تولیدکنندگان عرضه شده و مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به تولید و توزیع حداکثری روغن موتور توسط ۴ پالایشگاه اصلی در ۶ماهه اول امسال گفت: برخی افراد شایعه کاهش عرضه با هدف افزایش قیمت را مطرح کرده‌اند که این موضوع را به شدت تکذیب می‌کنیم.

وی ضمن بیان اینکه سالانه به ۵۰۰ میلیون لیتر روغن موتور در کشور نیاز است افزود: این ۴ پالایشگاه ۸۵ درصد نیاز را تامین می‌کنند و ۱۵ درصد مابقی نیز توسط تولیدکنندگان کوچک تامین می‌شود که آنها نیز روغن پایه را از این ۴ پالایشگاه تهیه کرده و بخشی را نیز وارد می‌کنند.

اسعد عزیزی با تاکید بر نظارت کامل از سوی دستگاه‌های نظارتی بر بازار روغن موتور افزود: عرضه روغن موتور در ۶ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیشتر بوده است.

این اظهارات عزیزی در حالی مطرح شده که در هفته ها و ماه های اخیر گزارش‌های زیادی مبنی بر کمبود روغن موتور خودرو در بازار وجود داشته است که همین مساله باعث افزایش قیمت آن شده بود.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید