جمعه, ۳ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-22
کد خبر: 29142 |
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶ |
ارسال به دوستان
پ

تأمین ۱۲ میلیون تن انواع کالاهای اساسی از کشاورزان ۳۱ استان

در ۷ ماه از سال جاری، ۱۲ میلیون تن انواع کالاهای اساسی از طریق خرید تضمینی محصولات کشاوزی (گندم و دانه‌های روغنی) از کشاورزان ۳۱ استان و ورود انواع محصولات از مبادی مختلف به کشور، تأمین شد.

به گزارش اقتصادسنج؛ در ۷ ماه از سال جاری، ۱۲ میلیون تن انواع کالاهای اساسی از طریق خرید تضمینی محصولات کشاوزی (گندم و دانه‌های روغنی) از کشاورزان ۳۱ استان و ورود انواع محصولات از مبادی مختلف به کشور، تأمین شد تا با این حجم از کالا، ضمن تأمین اقلام مصرفی خانوارها در ماه‌های گذشته، متضمن امنیت پایدار غذایی کشور طی ماه‌های آینده باشد.

شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد؛ از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، بیش از ۴ میلیون و ۷۷۸ هزار تن کالاهای اساسی در قالب ۲۰۷ فروند کشتی وارد کشور شده است.

بر اساس این گزارش، میزان واردات کالای راهبردی گندم در این بازه زمانی، ۳ میلیون و ۸۴۶ هزار تن و روغن خام به ۵۲۳ هزار تن رسیده، ضمن اینکه در این مدت، ۳۴۲ هزار تن برنج و ۶۷ هزار شکر نیز از بنادر جنوبی و شمالی وارد کشور شده است.

گفتنی است، بر اساس برنامه‌ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران، کالاهای اساسی مورد نیاز کشور با اولویت تأمین از محل تولیدات داخل انجام می‌شود که در این مسیر، مؤفقیت‌های چشمگیری حاصل شده و از جمله آن‌ها، می‌توان به تولید گندم اشاره کرد که خرید تضمینی آن با رشد حدود ۶۰ درصدی نسبت به سال گذشته، به ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال جاری رسیده است.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید