جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 29469 |
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰:۴۳ |
ارسال به دوستان
پ

افزایش صادرات نفت و گاز به چین توسط روسیه

صادرات نفت و گاز روسیه به چین طی ژانویه تا اکتبر سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ رشد قابل توجهی داشته است.

به گزارش اقتصادسنج، از راشاتودی، اداره کل گمرک چین روز یکشنبه گزارش داد که محموله‌های نفت و گاز روسیه به چین طی ژانویه تا اکتبر سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ رشد قابل توجهی داشته است.

نفت و گاز روسیه به چین

بر اساس این داده‌ها، تحویل گاز طبیعی مایع (LNG) با جهش ۳۲ درصدی در سال به ۴.۹۸ میلیون تن رسید. از نظر ارزش، این افزایش ۱۵۷ درصد بوده و از ۵.۳ میلیارد دلار فراتر رفته است. روسیه در حال حاضر چهارمین تامین کننده LNG چین پس از استرالیا، قطر و مالزی است.

داده‌ها نشان می‌دهد که واردات سوخت چین از قطر نیز در ده ماه اول سال رشد داشته اما محموله‌ها از استرالیا و مالزی کاهش یافته است.

هرچند اداره گمرک چین در حال حاضر حجم فیزیکی واردات گاز از طریق خط لوله چین را اع۸لام نکرده، اما داده‌های نشان می‌دهد که ارزش جریان گاز خط لوله از روسیه در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲ با ۱۸۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ به ۳.۱ میلیارد دلار رسیده است. این موضوع روسیه را پس از ترکمنستان (۸.۲۳ میلیارد دلار) دومین تامین کننده گاز خط لوله به این کشور آسیایی می‌کند.

واردات نفت چین از روسیه نیز در این دوره افزایش یافت و با حدود ۹.۵ درصد افزایش به ۷۱.۹۷ میلیون تن رسید. همانطور که از داده های منتشر شده بر می‌آید، روسیه در هر دو ماه اکتبر و سپتامبر دومین تامین کننده بزرگ نفت چین بود. عربستان سعودی با فروش ۷۳.۷۶ میلیون تن سوخت به چین به ارزش ۵۵.۵ میلیارد دلار در فاصله ژانویه تا اکتبر همچنان پیشتاز است.

چین واردات انرژی از روسیه را افزایش داده است، چون از تخفیف‌هایی که مسکو در اوایل سال جاری در تلاش برای تضمین خریداران نفت و گاز روسیه ارائه کرده، استفاده می‌کند.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید