شنبه, ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ / بعد از ظهر / | 2024-03-16
کد خبر: 47767 |
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷ |
ارسال به دوستان
پ

آغاز خرید تضمینی گندم از فردا+ جزئیات

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: خرید تضمینی گندم با برداشت نخستین خوشه‌های طلایی گندم در بخش پیشین شهرستان راسک در جنوب استان سیستان و بلوچستان از دوشنبه هفتم فروردین‌ آغاز می‌شود.

اقتصادسنج | مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: خرید تضمینی گندم با برداشت نخستین خوشه‌های طلایی گندم در بخش پیشین شهرستان راسک در جنوب استان سیستان و بلوچستان از دوشنبه هفتم فروردین‌ آغاز می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)، سید سعید راد افزود: تلاش حداکثری ما این است تا گندم مورد نیاز کشور از محل تولیدات داخلی خریداری شود و به منظور برای تحویل محصول از گندمکاران، ساز و کارهای لازم فراهم شده است تا در خدمت کشاورزان عزیز کشورمان باشیم.

وی با بیان اینکه معمولاً هر سال، عملیات خرید تضمینی گندم از استان سیستان و بلوچستان در جنوب‌شرق کشور آغاز می‌شود و به‌تدریج سایر استان‌ها به این عملیات می‌پیوندند، گفت: امسال حدود ۳۳ هزار هکتار از اراضی استان سیستان و بلوچستان زیر کشت گندم رفته و انتظار می‌رود حدود ۷۵ هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه در سال گذشته، ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان در سراسر کشور خریداری شد، اظهار امیدواری کرد: با توجه به ازدیاد سطح زیر کشت، توسعه کشاورزی قراردادی و افزایش بارش‌ها، تدابیر و تمهیدات مورد نیاز برای تحویل محصول از گندمکاران در اقصی نقاط کشور پیش‌بینی شده و از این رو، انتظار می‌رود در سال جاری نسبت به سال گذشته، مقادیر به مراتب بیشتری گندم خریداری کنیم.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :جاسی

      خوب بلاخره مانفهمیدیم قیمت چندمیشه