شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 20375 |
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸ |
ارسال به دوستان
پ

جهش بی سابقه نرخ بهره بانکی در انگلیس

بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد برای مهار تورم در این کشور نرخ بهره بانکی به بیش ترین میزان خود در سه دهه اخیر افزایش پیدا کرده است.

 

به گزارش «اقتصادسنج»؛ بانک مرکزی انگلیس روز پنج‌شنبه بزرگ‌ترین افزایش نرخ بهره بانکی در بیش از سه دهه اخیر را اعلام کرد. نرخ کلیدی بهره در اقدامی برای مهار تورم سه‌چهارم واحد درصد افزایش یافت. بانک مرکزی انگلیس هشتمین افزایش نرخ بهره خود را در کمتر از یک سال انجام داد و این نرخ را به ۳درصد رساند که بالاترین رقم از نوامبر ۲۰۰۸ محسوب می‌‌شود. این در حالی است که این تنظیم‌کننده یک رکود طولانی‌مدت برای اقتصاد بریتانیا را پیش بینی کرده بود که به گفته آن می‌تواند طولانی‌ترین رکود در تاریخ مدرن باشد و تا سال ۲۰۲۴ بهبودی حاصل نشود.

این اولین جلسه بانک انگلستان از زمان نخست‌وزیری لیز تراس است که دوره‌‌ای از تلاطم مالی را ایجاد کرد. اما درحالی‌که سیاست‌های اقتصادی نخست‌وزیر سابق اکنون در حال بازنگری است، افزایش هزینه‌های غذا و انرژی قیمت‌ها را بالا نگه داشته است. نرخ تورم سالانه انگلیس در ماه سپتامبر به ۱/ ۱۰درصد افزایش یافت و به بالاترین رقم ۴۰سال اخیر که در ماه ژوئیه ثبت شده بود و پنج برابر هدف بانک مرکزی این کشور بود، بازگشت. مقامات این بانک گفته‌اند که مصمم هستند تورم را به ۲درصد کاهش دهند و از نرخ‌های بهره بالاتر برای انجام این کار استفاده خواهند کرد؛ اگرچه انتظار می‌رود این اقدام به هزاران صاحب‌خانه با افزایش هزینه‌های وام مسکن ضربه بزند. این اقدام بانک مرکزی انگلیس پس از افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو آمریکا در روز چهارشنبه و بانک مرکزی اروپا در هفته گذشته میلادی صورت گرفت.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید