شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 5922 |
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴ |
ارسال به دوستان
پ

اعطای وام دانشجویی به دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری

وام دانشجویی وامی است که از محل صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، به کلیه دانشجویان پرداخت می شود. بسته به اینکه دانشجو در چه مقطع، چه دانشگاهی است و چه نوع دانشجو می‌باشد مبالغ وام دانشجویی متفاوت است.

به گزارش «اقتصادسنج»؛ دانشگاه تربیت مدرس اعلام کرد به دانشجویان نوبت دوم و شهریه‌پرداز ارشد و دکتری که در سنوات مجاز می‌باشند وام دانشجویی شهریه تعلق می‌گیرد.

بر این اساس متقاضیان می‌توانند تا تاریخ ۲۷ آبان ماه سال جاری نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کنند. البته امکان ثبت درخواست وام در پرتال صندوق رفاه وزارت بهداشت برای دانشجویان ورودی ۱۴۰۱ متعاقبا اعلام خواهد شد.

بنا بر اعلام این دانشگاه تربیت مدرس، مدارک لازم جهت دریافت وام شهریه شامل ارائه اصل سند تعهد محضری به همراه کپی حکم کارگزینی ضامن(کارمند رسمی یا پیمانی) یا مشاغل آزاد با جواز کسب است.

دانشجویان متقاضی می‌توانند با مراجعه به سایت دانشگاه تربیت مدرس به نشانی “www.portal.srd.ir ” نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کنند.

متقاضیان وام دانشجویی باید در مقطع تحصیلی قبل تسویه حساب کرده باشند تا دانشگاه تربیت مدرس آنان را در سیستم صندوق رفاه فارغ التحصیل اعلام نموده باشد. در غیر این صورت امکان ثبت و تایید درخواست وام مقدور نخواهد بود.

سقف وام قابل اعطا برای دانشجویان کارشناسی ارشد در ۴ نوبت، هر نوبت به مبلغ ۴۰ میلیون ریال و برای دانشجویان مقطع دکتری در ۸ نوبت، هر نوبت به مبلغ ۵۰ میلیون ریال است.

وام دانشجویی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

هر ساله وزارت علوم وام ها و تسهیلاتی با همکاری صندوق رفاه دانشجویان برای تامین بخشی از هزینه های دانشجویان در نظر می گیرد.

وام های دانشجویی دارای انواع و شرایط مختلفی است که دانشجویان براساس اطلاعیه های مورد نظر، در صورت داشتن شرایط وام دانشجویی می بایست در زمان و تاریخ اعلام شده به سایت صندوق رفـاه دانشـجویان مراجعه کرده و نسبت به تشکیل پرونده و سپس انتخاب وام مورد نظر خود اقدام نمایند.

دانشجویانی که قصد ثبت نام برای وام های دانشجویی دارند، باید اطلاع داشته باشند که پس از اتمام بازه زمانی، زمان ثبت نام برای این وام ها تمدید نخواهد شد.

زمان ثبت نام وام های نیمسال اول ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

ثبت نام وام دانشجویی از ابتدای هر نیمسال تحصیلی آغاز شده و تا زمان معینی فعال است. متقاضیان می توانند در زمان اعلام شده با ورود به سایت صندوق رفاه دانشجویی به نشانی www.swf.ir اقدام به ثبت نام نمایند. برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام یا تمدید ثبت نام وام های دانشجویی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲​ می توانید عضو کانال تلگرام سامانه مشاوره هیوا شوید.

هنوز تاریخ و مهلت درخواست ثبت نام وام های نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ مشخص نشده است، ولی به دلیل اینکه ثبت نام وام های دانشجویی در سال گذشته از ۴ آبان تا ۱ دی ماه بود، پیش بینی می شود امسال هم در همین بازه زمانی دانشجویان می توانند نسبت به ثبت نام برای این وام ها اقدام کنند.

صندوق رفاه دانشجویی که زیر نظر وزارت علوم فعالیت دارد، هر ساله وام هایی از قبیل وام شهریه، وام مسکن، وام ضروری و… به دانشجویان ارائه می دهد. اولویت پرداخت وام با افرادی است که فرآیند ثبت نام وام دانشجویی در صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم و تایید درخواستشان را زودتر سپری کرده باشند. همچنین دانشجویان علوم پزشکی با اطلاع از زمان ثبت نام وام دانشجویی وزارت بهداشت می توانند برای ثبت نام وام دانشجویی وزارت بهداشت از طریق سامانه دیگری به نشانی srd.ir اقدام کنند.

با توجه به اینکه زمان ثبت نام وام دانشجویی نیمسال دوم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ هنوز مشخص نشده است، ولی پیش بینی می شود از ابتدای نیمسال دوم دانشجویان می توانند برای ثبت نام وام های دانشجویی اقدام کنند. در سال گذشته ثبت نام وام های دانشجویی نیمسال دوم از ۱ بهمن ماه شروع و تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ادامه داشت.

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید