جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 41073 |
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱ |
ارسال به دوستان
پ

خرید غیرحضوری میوه و تره بار آغاز شد+ جزئیات

آیین آغاز نسخه آزمایشی سامانه جورچین (خرید غیرحضوری از میادین میوه و تره‌بار) برگزار شد.

اقتصادسنج| همزمان با بیست و هفتمین پویش امید و افتخار، با حضور سعید جهانی مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهر تهران از نسخه آزمایشی سامانه جورچین (خرید غیرحضوری از میادین میوه و تره‌بار) رونمایی شد.

ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در این باره گفت: ما در مجموع ۳۰۰ مرکز عرضه داریم که در ۲۳۰ محله از محلات شهر تهران به مردم خدمات رسانی می کنند.

وی افزود: سه مرکز عرضه دام نیز در سطح شهر فعال هستند و ذبح دام با حضور مشتریان در این مراکز انجام می شود؛ علاوه بر این، چهار مرکز عرضه مواد پروتئینی را انجام می دهند که نقطه اصلی در سراسر کشور به شمار می روند.

فصاحت با اشاره به اینکه بین ۷ تا ۴۰ درصد تفاوت قیمت بین اقلام توزیعی در بازار و میادین میوه و تره بار وجود دارد، تصریح کرد: محصولاتی همچون مرغ، تخم مرغ، گوشت گوساله با تفاوت قیمت با بازار عرضه می شود و پیش، حین و پس از خرید دام نظارت بهداشتی انجام می دهیم.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد ما محله محوری است، یادآور شد: بنای ما بر این است که در هر محله تهران، یک بازار داشته باشیم؛ یکی از برنامه های ما در این راستا هوشمندسازی است که نظارت بر نرخ ها را تسهیل و بر خط خواهد کرد و قابل کنترل خواهد بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه مردم نیاز به خدماتی دارند که حضوری و دارای ابهام نباشد، گفت: مدیریت کارآمدتری در نتیجه این هوشمندسازی حاصل خواهد شد که فروش برخط یکی از بخش های این هوشمندسازی به شمار می رود.

وی تأکید کرد: فروش برخط اثر تنظیم قیمت در بازار را به دنبال خواهد داشت و نوع کشف قیمت بر اساس همین سامانه انجام خواهد شد که اطلاعاتی که در اختیار ما قرار خواهد داد، بسیار ارزشمند خواهد بود.

فصاحت با بیان اینکه به دنبال الگوی جدیدی در این سامانه هستیم، خاطرنشان کرد: قرار بر این نیست که بدنه سازمان متورم و نیروی انسانی به سازمان اضافه شود؛ لذا الگوی جدیدی را در راه اندازی این سامانه دنبال می کنیم و می خواهیم نقش تنظیم گری داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه اشکالات اساسی این سامانه در مدت اخیر توسط نیروهای سازمان فاوا برطرف شد، گفت: این سامانه به مدت ۲ ماه آزمایشی اجرا خواهد شد و در صورت پاسخگویی، در عرض ۶ ماه به صورت گسترده اجرایی خواهد شد و نرخنامه آن بدون هیچ گونه افزایش نرخ نامه مصوب است و به جز هزینه حمل و نقل هزینه دیگری ندارد.

سعید جهانی مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران نیز در این جلسه اظهار کرد: هوشمندسازی یکی از چهار برنامه اصلی و کلان شهردار تهران در راستای تحول مدیریت شهری است.

وی با بیان اینکه هوشمندسازی برای ما به عنوان بازوی اجرایی ارائه خدمات شهروندی با استفاده از ظرفیت های فناوری اطلاعات است، خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که هزینه استفاده از این سرویس کم باشد و در عین حال از کیفیت نیز کاسته نشود.

جهانی با بیان اینکه اپلیکیشن جورچین یکی از برنامه های هوشمندسازی است، تصریح کرد: برنامه ریزی بر این بود که در یک یا دو میدان شامل میدان صادقیه و جلال آل احمد، طرح را آغاز کنیم و شرایط به گونه ای خواهد بود که مردم با نصب اپلیکیشن اقدام به خرید محصول مورد نظر خود کنند.

وی تأکید کرد: هزینه ای بابت خرید از این اپلیکیشن جز هزینه حمل و نقل دریافت نخواهد شد که این اقدام منجر به حذف واسطه ها و کاهش ترافیک خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با بیان اینکه با توجه به آزمایشی بودن طرح، تنها در شعاع سه کیلومتری این دو میدان پشتیبانی انجام خواهد شد، گفت: این طرح از جنس مشارکت است و اگر موفقیت آمیز باشد، گسترش این فاز همچون طرح های قبلی با مکانیزم ها و میادین جدید ادامه خواهد یافت؛ بنای ما بر این است که در طول مسیر هشت میدان نیز افزوده شود.

جهانی با بیان اینکه قطعا ایراداتی در طرح وجود خواهد داشت، اظهار کرد: ایرادات در طول این مدت برطرف خواهد شد و تا ۱۵ اسفند فاز اول ما ادامه خواهد یافت و سعی می کنیم تعداد میادین را افزایش دهیم و از ۱۵ اسفند با توجه به واکنش های مردمی، به تدریج سرویس دهی را گسترش خواهیم داد و در کنار آن، دیگر سرویس ها نیز در اپلیکیشن افزوده خواهد شد.

بر اساس گزارش سایت شهر، جهانی با بیان اینکه نرخ کالاهای عرضه شده بر مبنای نرخنامه مصوب سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار است، اظهار کرد: امکان خرید از کیف پول در این سامانه فراهم شده و در غیر این صورت درگاه های بانکی برای خرید پیش بینی شده است.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید