جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 17984 |
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸ |
ارسال به دوستان
پ

کندی فعالیت‌‌های تجاری در منطقه یورو رکورد زد

بخش خصوصی اروپا در منطقه یورو به پایین‌‌ترین سطح از آوریل ۲۰۱۳ رسیده و ترس از رکود سراسر اروپا را فراگرفته است.

به گزارش اقتصادسنج،  بخش خصوصی اروپا در منطقه یورو به پایین‌‌ترین سطح از آوریل ۲۰۱۳ رسیده و ترس از رکود سراسر اروپا را فراگرفته است. بر اساس گزارش بلومبرگ، فعالیت بخش خصوصی اروپا در منطقه یورو در ماه اکتبر خسارت جدیدی ثبت کرده است.

 

براساس آمار گلوبال اس‌اند‌پی، شاخص مدیران خرید این منطقه به پایین‌‌ترین سطح از آوریل ۲۰۱۳ رسیده است. این شاخص از ۱/ ۴۸ در ماه سپتامبر به ۱/ ۴۷ در ماه اکتبر کاهش یافته که بدتر از چیزی است که اقتصاددان‌‌ها پیش‌بینی کرده‌‌اند.

با کاهش فعالیت‌‌های تجاری، ترس از رکود اقتصادی در سراسر منطقه یورو در حال افزایش است. براساس این گزارش، بیشترین خسارت مربوط به فعالیت در بخش تولید به ویژه در بخش‌های انرژی‌‌بری مانند مواد شیمیایی و پلاستیک گزارش شده است، اما بر اساس آمارها، از آنجا که مصرف‌کنندگان با بحران هزینه زندگی دست‌وپنجه نرم می‌‌‌‌‌‌کنند، تولید خدمات نیز برای سومین ماه متوالی کاهش یافته است.

 

به نوشته این گزارش، تقاضا برای کالا و خدمات کاهش یافته است، زیرا شرکت‌ها و خانوارها با فشار ناشی از تورم مواجه هستند که بیشتر ناشی از سربه فلک گذاشتن هزینه‌های انرژی است.

کریس ویلیامسون، تحلیلگر گلوبال اس‌اند‌پی در بیانیه‌‌ای اعلام کرد: «به نظر می‌‌رسد اقتصاد منطقه یورو در سه ماهه چهارم با توجه به کاهش شدید تولید و تصویر رو به وخامت تقاضا در ماه اکتبر، کوچک شود و این گمانه‌زنی را تقویت کند که رکود به میزان زیادی اجتناب‌ناپذیر است.»

ویلیامسون گفت: «فشار‌(افزایش) قیمت‌‌ها همچنان بالاست، زیرا افزایش هزینه‌های انرژی و کارکنان و تضعیف یورو، هرگونه کاهش قیمت کالاها مرتبط با بهبود شرایط عرضه را جبران می‌‌کند.» او افزود، این وضعیت اقتصادی تقریبا به سرعت در حال بدتر شدن است.

گزارش گلوبال اس‌اند‌پی نشان می‌دهد که اقتصاد ۱۹ کشوری که واحد پولی یورو استفاده می‌‌کنند، در سه‌ماهه چهارم ۲/ ۰ درصد کاهش می‌یابد و روند کاهشی احتمالا سرعت پیدا کند.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید