یکشنبه, ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | 2024-03-17
کد خبر: 47781 |
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷ |
ارسال به دوستان
پ

پیش بینی قیمت سکه و طلا در روز دوشنبه

قیمت طلا و سکه که دیروز و در اولین روز آغاز معاملات سال ۱۴۰۲ قیمت‌هایی بالاتر از آخرین معاملات سال ۱۴۰۱ داشتند، امروز ۶ فروردین کمی کاهش قیمت را نسبت روز گذشته تجربه کرده‌اند.

اقتصادسنج | قیمت طلا و سکه که دیروز و در اولین روز آغاز معاملات سال ۱۴۰۲ قیمت‌هایی بالاتر از آخرین معاملات سال ۱۴۰۱ داشتند، امروز ۶ فروردین کمی کاهش قیمت را نسبت روز گذشته تجربه کرده‌اند.

این فلزات گرانبها در چند ماهه اخیر نوسانات زیادی تجربه کرده‌اند، تا آنجا که طلا تا کانال سه میلیون تومان پیش رفت و سکه نیز کانال ۳۷ میلیون تومان را لمس کرد.

افزایش قیمت‌ها در این بازار را می‌توان ناشی از صعود قیمت دلار در بازار موازی دانست. از سوی دیگر انس جهانی نیز در جایگاه محرک دیگر قیمت طلا و سکه روندی افزایشی داشته است.

پس از اخباری ناشی از بهبود روابط بین‌المللی ایران که نویدی برای گشایش‌های ارزی بودT قیمت‌ها در بازار دلار و طلا به کانال‌های قبلی بازگشت، اما با شرایط فعلی و مقاومت بازارها به خبردرمانی، چه چشم‌اندازی برای قیمت طلا و سکه در کوتاه‌مدت وجود دارد؟

ثبات قیمت در بازار طلا و سکه؟

جواد فلاحیان، کارشناس بازارهای مالی در خصوص روند قیمتی طلا و سکه در کوتاه‌مدت  گفت: بازار سکه و طلا با دلار و انس جهانی هماهنگی دارد و به نظر می‌رسد قیمت این فلزات ارزشمند برای کوتاه‌مدت در محدوده فعلی باقی می‌ماند و ثبات حاصل شده است.

او ادامه داد: البته ممکن است نوسانات کمی را به سمت بالا یا پایین تجربه کند، اما حداقل همان‌طور که گفته شد رشد و یا کاهش زیادی را پشت سر نخواهند گذاشت. احتمالا فردا نیز در محدوده امروز نوسان داشته باشد.

فلاحیان همچنین در خصوص مسیر میان‌مدت در بازار فلزات گرانبها بیان کرد: بانک مرکزی تاکنون باید گزارش‌هایی منتشر می‌کرد که منتشر نشده است، اما برآوردها نشان می‌دهد که رشد نقدینگی تا حدود ۳۰ درصد در پیش است و همین محرک قیمت دلار و در نتیجه طلا و سکه را در میان‌مدت به سمت صعود هدایت خواهد کرد.

کارشناسان متفق‌القول چشم‌اندازی افزایشی برای دلار در بلندمدت پیش‌بینی می‌کنند. آنها معتقدند تنها گشایشی در زمینه روابط بین‌الملل و بهبود ورود ارز به کشور می‌تواند قیمت دلار و طلا را در مسیری کاهشی قرار دهد.

قیمت طلا و انواع سکه در بازار

قیمت سکه امامی در حال حاضر به ۳۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است؛ همچنین قیمت سکه بهار آزادی نیز ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت نیم‌سکه نیز ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ثبت شده است.

از سوی دیگر قیمت ربع سکه نیز امروز ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت سکه گرمی نیز به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. طلای ۱۸ عیار نیز در لحظه تنظیم این گزارش دو میلیون و ۵۵۳ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام شده است.

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید