جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 31789 |
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲ |
ارسال به دوستان
پ

چگونه شماره حساب خود را در سامانه تأمین اجتماعی تغییر دهیم؟

سرپرست اداره کل مستمری‌های سازمان تأمین‌اجتماعی ضمن تشریح خدمات سامانه غیرحضوری این سازمان برای مستمری‌بگیران گفت: مستمری‌بگیران در تکمیل مولفه‌های اعلام شماره حساب بانکی دقت کنند؛ زیرا هرگونه تبعات ناشی از تکمیل اطلاعات اشتباه به عهده مستمری‌بگیران خواهد بود

اقتصادسنج؛ سرپرست اداره کل مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی ضمن تشریح خدمات سامانه غیرحضوری این سازمان از جمله تغییر شماره حساب برای مستمری‌بگیران گفت: مستمری‌بگیران در تکمیل مولفه‌های اعلام شماره حساب بانکی دقت کنند؛ زیرا هرگونه تبعات ناشی از تکمیل اطلاعات اشتباه به عهده مستمری‌بگیران خواهد بود.

چگونه بیمه شدگان شماره حساب بانکی خود را تغییر دهند؟

مجتبی طهماسبی درباره جزئیات خدمات غیرحضوری سامانه تامین اجتماعی و نیز چگونگی تغییر شماره حساب بانکی در این سامانه گفت: مستمری‌بگیران جدید و همچنین بیمه‌شدگان برای تغییر شماره حساب بانکی خود در این سامانه می‌توانند با استفاده از بخش «اعلام شماره حساب بانکی ویژه مستمری‌بگیران» شماره حساب شخصی خود را به شعبه مربوطه اعلام کنند.

او تاکید کرد: مستمری‌بگیران در تکمیل مولفه‌های اعلام شماره حساب بانکی دقت داشته باشند؛ زیرا هرگونه تبعات ناشی از تکمیل اطلاعات اشتباه به عهده مستمری‌بگیر خواهد بود.

بانک‌های طرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی

سرپرست اداره‌کل مستمری‌های سازمان تأمین ‌اجتماعی همچنین اعلام کرد: بانک رفاه کارگران، ملی ایران، ملت، تجارت، سپه و صادرات از جمله بانک‌های طرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی به شمار می‌روند.

وی یادآور شد: انتخاب هر یک از بانک‌های نام‌برده توسط مستمری‌بگیران انجام می‌شود و اجباری در تعیین نوع بانک وجود نخواهد داشت.

فرآیند واریز مبالغ تعهدات کوتاه‌مدت (همانند کمک هزینه‌های بیکاری، ایام بیماری، بارداری و …) با فرآیند واریز مستمری متفاوت است؛ بنابراین اعلام شماره حساب بیمه‌پردازان ارتباطی به شماره حساب مستمری‌بگیران ندارد.

طهماسبی آشتیانی ادامه داد: به عنوان مثال، باوجود اعلام شماره حساب به سازمان تأمین اجتماعی جهت واریز مبالغ کوتاه‌مدت (در زمان بیمه‌پردازی)، برای دریافت مستمری باید مجددا شماره حسابی جداگانه اعلام شود.

این مسئول یادآور شد: از طریق سامانه خدمات غیرحضوری می‌توان شماره حسابی که مستمری به آن واریز می‌شود را نیز از قسمت «مشاهده شماره حساب بانکی» استعلام کرد.

سازمان تأمین اجتماعی اکنون ۴۵ میلیون و ۶۳ هزار و ۲۸۳ نفر از جمعیت کل کشور (یعنی بیش از ۵۳ درصد) را تحت پوشش حمایت‌های بیمه‌ای و درمانی قرار داده است.

اصلی‌ترین سازمان بیمه‌گر در کشور که مطابق با آخرین آمارها ۴ میلیون و ۷۶ هزار و ۷۰۰ نفر را به‌عنوان مستمری‌بگیر اصلی و ۳ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۷۴۹ نفر را در قالب مستمری‌بگیر تبعی تحت حمایت قرار داده و در مجموع ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۴۴۹ نفر به عنوان مستمری‌بگیر جزو خانواده بزرگ تامین اجتماعی محسوب می‌شوند.

جمعیتی که با پرداخت حق بیمه در دوران اشتغال، کسب سابقه لازم و سن مقرر در قوانین مربوطه می‌توانند در دوران بازنشستگی هم از مزایای معین در قانون این سازمان برخوردار شده و مستمری دریافت کنند.

بیمه‌شدگان برای مشاهده آخرین وضعیت دریافت مستمری خود از این سازما باید به منوی استعلام وضعیت در سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی مراجعه کرده و ایرادات مربوطه را به ۱۴۲۰ اطلاع دهند.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید