پنجشنبه, ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ / بعد از ظهر / | 2024-03-14
کد خبر: 47162 |
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰ |
ارسال به دوستان
پ

اعلام جزئیات پیش فروش دوم خودروهای داخلی+ جزئیات

سخنگوی وزارت صمت، در خبر خوش برای متقاضیان ثبت نام و خرید خودروهای داخلی، زمان عرضه دوم فروش خودرو بدون قرعه کشی را اعلام کرد.

اقتصادسنج| متقاضیان خرید خودروهای داخلی از طریق «طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی» که به هر دلیلی موفق به ثبت‌نام در این طرح نشده‌اند، می‌توانند در پایان بهار و در عرضه دوم عرضه خودروهای داخلی ثبت‌نام کنند.

سخنگوی وزارت صمت گفت: امکان تمدید مهلت برای افتتاح حساب وکالتی برای خرید خودرو از طریق «طرح یکپارچه عرضه خودرو» وجود ندارد، اما در اواخر بهار یک‌بار دیگر عرضه خواهیم داشت.

با توجه به هم‌زمانی ثبت‌نام طرح «فروش فوق‌العاده ایران خودرو» و «طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی» عده‌ کثیری از مردم حساب وکالتی خود را به جای افتتاح به نام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به نام ایران خودرو افتتاح کرده‌اند و لذا امکان ثبت‌نام در طرح «یکپارچه عرضه خودروهای داخلی» که در واقع عرضه خودرو بدون قرعه‌کشی بود را نیافته‌اند.

بنابراین این افراد از وزارت صمت خواستار شدند تا مهلتی دوباره برای افتتاح حساب وکالتی به آنها داده شود تا بتوانند در طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی شرکت کنند.

این نکته نیز قابل ذکر است که برخی از مخاطبان اعلام کرده‌اند که در زمان افتتاح حساب به صورت آنلاین برای ثبت‌نام در «طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی» در سایت برخی از بانک‌ها، اصلا گزینه‌ای برای وکالتی کردن حساب به نام سازمان حمایت وجود نداشته است و لذا حساب خود را با نام یکی از خودروسازهای داخلی وکالتی کرده‌اند.

این نکته نیز قابل ذکر است که اغلب افرادی که به طور همزمان در «فروش فوق‌العاده ایران خودرو» و « طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی» شرکت کرده‌اند، از آنجا که در هر دو طرح هدفشان خرید خودرو از «شرکت ایران خودرو» بوده است تصور کرده‌اند که افتتاح حساب وکالتی به نام «ایران خودرو» برای ثبت نام در هر دو طرح کافی است و لذا حساب وکالتی خود را به نام ایران خودرو وکالتی کرده‌اند.

این در حالی است که در زمان ثبت‌نام این دو طرح هم «شرکت ایران خودرو» و هم «وزارت صمت» به صورت جداگانه اطلاعیه‌هایی را در مورد چگونگی ثبت‌نام و وکالتی شدن حساب توسط متقاضیان را منتشر کرده‌ بودند و اطلاع رسانی در این باره انجام شده بود.

فرصت دوباره برای خرید خودروهای داخلی در پایان بهار امسال

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در این رابطه گفت: متاسفانه در حال حاضر امکانی برای تمدید مهلت افتتاح حساب وکالتی وجود ندارد اما متقاضیان خرید خودروهای داخلی از طریق «طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی» که به هر دلیلی موفق به ثبت‌نام در این طرح نشده‌اند، می‌توانند در پایان بهار و در عرضه دوم عرضه خودروهای داخلی ثبت‌نام کنند.

مشاور وزیر صمت افزود: در این طرح حدود ۹۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند و به آنها براساس نوبت دهی خودرو تعلق می‌گیرد اما بعد از آنالیز ثبت‌نام در پایان ماه جاری، در پایان بهار آینده برای خودروهایی که تقاضای آنها کم‌تر است یک بار دیگر از طریق طرح یکپارچه عرضه خودرو ثبت‌نام به عمل خواهد آمد.

سخنگوی وزارت صمت اظهار داشت: بنابراین افرادی که به هر دلیلی موفق به ثبت‌نام نشده‌اند در پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۲ فرصت دارند تا برای خرید خودروهای داخلی اقدام کنند.

یکی از مشکلات دیگر مطرح شده در مورد ثبت‌نام خودرو این بود که برخی از بانک‌ها اسامی دارندگان حساب وکالتی به نام سازمان حمایت را به موقع به سامانه ارسال نکرده بودند و لذا این افراد با وجود دارا بودن حساب وکالتی به نام سازمان حمایت موفق به ثبت‌نام در طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی نشدند.

سخنگوی وزارت صمت در این رابطه اظهار داشت: آن دسته از افرادی که حساب وکالتی را در مهلت مقرر بنام سازمان حمایت باز کرده‌اند ولی موفق به ثبت‌نام نشده‌اند یا بانک‌ها اسامی آنها را به موقع به سامانه ارسال نکرده‌اند، مجددا در روزهای ۷ و ۸ فروردین ثبت‌نام به عمل خواهد آمد.

وی افزود: بر این اساس تمام افرادی که دارای حساب وکالتی به نام سازمان حمایت هستند، اما فرصت ثبت‌نام در سامانه یکپارچه را نداشته‌اند می‌توانند در روزهای ۷ و ۸ فروردین نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

متقاضیان خرید خودروهای داخلی از روز ۲۶ تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ فرصت داشتند تا با مراجعه به سامانه http://esalecar.ir نسبت به ثبت نام خودروی مورد نظر اقدام کنند که با توجه به جا ماندن عده‌ای از فرآیند ثبت‌نام وزارت صمت طی دو روز مهلت ثبت‌نام را تمدید کرد.

به گفته سخنگوی وزارت حدود ۹۰۰ هزار نفر برای خرید خودروهای داخلی حساب وکالتی افتتاح کرده اند و ۹ شرکت خودروساز داخلی در طرح تخصیص یکپارچه خودرو مشارکت دارند و ۵۱ مدل خودرو برای متقاضیان قابل خرید است.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 7
    1. نویسنده :محسن

      چرا یک روز فرصت دادن به افرادی که با بدبختی پول جورکردن اینقدر سخته که بخاطر نابلدی کارکنان بانک ملی وسامانه های افتضاحشون که یا باز نمیشن یا گزینه حمایت از مصرف کننده ندارن باید متضرر بشن آخه این چه دولتیه که فقط کارش دست به سرکردن قشر ضعیفه خدا ازتون نگذره

    1. نویسنده :علیزاده

      لطفا افتتاح حساب وکالتی رو تمدید نکنید.اطلاع رسانی خوب بود و فرصت کافی داده بودید.

    1. نویسنده :علیزاده

      لطفا حساب وکالتی تمدید نشود. اطلاع رسانی خوب بود و فرصت کافی وجود داشت

    1. نویسنده :محمد

      لعنت خداوند بر مسئولین بی کفایت

    1. نویسنده :محمد

      آقا من تو یه نظر رای دادم که موافق نشه برای وکالتی .
      اینجا پشیمونم که چرا این حرف زدم و نوشتم
      با این که خودم ثبت نام کردم اما با د‌وستان موافقم که یه بار دیگه سایتو برای این مردم باز کنن
      جناب وزیر صمت بزرگواری کنید و این کار را انجام بدین
      باشد که خدا گناهانتون را ببخشد.
      ادامه:
      دوستانی که موافق با اجرای این طرح نیستین
      وقتی خودمون عدالت نداریم برای این مردم که هر ساله بهمون ظلم میشه از طرف صف اولی ها (مسئولین) چطور میخواین عدالتی برقرار باشه
      بازم معذرت میخوام بخاطر سخنی که در دیدگاه یا نظر دیگری نوشتم

    1. نویسنده :زارعی

      با سلام آیا امکان ویرایش سفارش وتغییر سفارش هم وجود دارد ?

    1. نویسنده :زارعی

      باسلام آیا در این دوروز یعنی ۷و۸هم امکان ویرایش سفارش وتغییر ان وجود دارد ?