پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-18
کد خبر: 56636 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹ |
ارسال به دوستان
پ

اتفاقی عجیب و باورنکردنی؛ خودروهای صفر داخلی در مراکز معاینه مردود می شوند!+ سند

مدت معاینه فنی خودروهای شخصی نو ۴ سال است که بعد از اتمام ملزم به دریافت معاینه فنی از مراکز مجاز هستند و اگر خودرویی بدون معاینه فنی در کلان شهرها و معابر برون شهری تردد کند روزانه ۵۲ هزار تومان و در سایر شهرها روزانه ۳۰ هزار تومان جریمه خواهد شد.

اقتصادسنج | مدت معاینه فنی خودروهای شخصی نو ۴ سال است که بعد از اتمام ملزم به دریافت معاینه فنی از مراکز مجاز هستند و اگر خودرویی بدون معاینه فنی در کلان شهرها و معابر برون شهری تردد کند روزانه ۵۲ هزار تومان و در سایر شهرها روزانه ۳۰ هزار تومان جریمه خواهد شد.

با این حال، برخی صاحبان خودروهای نو که در راستای ورود به طرح ترافیک به دنبال معاینه فنی برتر بودند، پس از مراجعه به‌ مراکز معاینه فنی، مردود شدند که در نوع خود عجیب و جای سوال جدی دارد.

در همین راستا، یکی از مخاطبان اقتصادسنج در گفتگو با این رسانه عنوان کرد: خودروی کوییک من تحویل مهرماه سال ۱۴۰۱ هستش.طبیعتا خودروهای نو تا ۴ سال نیاز به اخذ معاینه فنی ندارند مگر در تهران برای اخذ تخفیف خرید  مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک. بنده از آذرماه سال ۱۴۰۱ و در حالی که خودرو فقط ۲۵۰۰ کیلومتر کار کرده بود بارها و بارها به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده ام و همیشه خودرو به خاطر درصد بالای آلایندگی مردود شده است.

وی افزود: نمایندگی های سایپا اصلا به این علت خودرو رو پذیرش نمیکنند و واحد شکایات سایپا هم به هیچکدام از چند شکایت من جواب نداده است. اینک من مانده ام و خودرویی که با چند برابر آلایندگی مجاز در خیابان های تهران تردد میکند و البته به گفته اپراتور مرکز معاینه فنی بیهقی، تمامی خودروهای صفر کیلومتر در این معاینه مردود میشوند. تنها کاری که آقایان برای مقابله با آلودگی هوا میکنند تعطیلی مدارس،است.

مخاطب دیگری در گفتگو با اقتصادسنج عنوان کرد: نه تنها معاینه فنی برتر، بلکه به نظر می رسد اگر تمامی خودروهای صفر کیلومتر سایپا و ایران خودرو هم به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند احتمالا، استانداردهای لازم را ندارند و مردود می شوند!

لازم به ذکر است که در معاینه فنی برتر در دور ۲۵۰۰ موتور، گازهای تعیین شده توسط سازمان محیط زیست مورد اندازه گیری و سنجش قرار می گیرند. از آنجا که با دریافت برگه معاینه فنی برتر تخفیفی در طرح ترافیک شامل حال خودروها می شود، بسیاری از خودروهای نو با عمر زیر چهار سال که نیازی به دریافت برگه معاینه فنی ندارند و به صورت داوطلبانه برای دریافت برگه معاینه فنی برتر مراجعه می کنند.

اما نکته عجیب و فاجعه بار این است که اکثر خودروهای صفر داخلی به دلیل آلایندگی زیاد نمی توانند مراحل دریافت معاینه فنی برتر را طی کنند و نمره مردودی می گیرند.

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید