پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-18
کد خبر: 5707 |
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸ |
ارسال به دوستان
پ

پیام بزرگ شی جین پینگ به بخش های فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی و انرژی چین

شی جین پینگ در بیستمین کنگره حزب کمونیست عنوان کرد: برای حفظ امنیت توسعه، چین باید در همه بخش های مهم اقتصادی رشد کند. وی در ادامه خواستار ادغام حوزه های واقعی و دیجیتال اقتصاد شد.

به گزارش «اقتصادسنج»، به نقل از South China Morning post، شی جین پینگ رییس جمهور چین در بیستمین کنگره حزب کمونیست، طی پیامی، حمایت خود را از بخش های داخلی فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی و انرژی ابراز کرد و به اهمیت حفظ امنیت توسعه در اقتصاد چین پرداخت.

شی از فعالان اقتصادی کشورش خواست تا در زمینه های اقتصادی مهم رشد کنند و «امنیت توسعه» غافل نشود. وی همچنین خواستار تسریع اقدامات برای ادغام حوزه‌های «واقعی» و «دیجیتال» اقتصاد شد.

در بحبوحه تشدید تنش‌های فناوری بین چین و ایالات متحده، شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین پیامی حمایتی به بخش‌های فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی (AI) و انرژی‌های جدید این کشور ارسال کرده و آنها را به‌عنوان موتور جدید برای رشد در آینده معرفی کرده است.

در یک سند ۷۲ صفحه ای که مبنای سخنرانی شی در بیستمین کنگره حزب در روز یکشنبه بود، شی گفت: چین باید راه توسعه یکپارچه “صنایع نوظهور استراتژیک” را پیش بگیرد و “گروه جدیدی از موتورهای رشد” را که شامل بیوتکنولوژی، متریال های جدید، تجهیزات پیشرفته و محصولات سبز میشود.

شی در ادامه عنوان کرد: چین در تمام بخش ها در حال صنعتی‌سازی است و در حال تبدیل شدن به کشوری قدرتمند در «تولید کالاهای با کیفیت، اکتشاف فضا، حمل‌ونقل، فضای سایبری و دیجیتالی‌سازی» است.

این پیام حمایتی در زمانی منتشر شد که واشنگتن در حال افزایش تلاش‌های خود برای مهار توسعه فناوری چین است و دولت بایدن مقررات جدیدی را در اوایل ماه جاری برای محدود کردن دسترسی چین به تراشه‌های پیشرفته و فناوری مربوط به آن وضع کرد. در حالی که شی به طور مستقیم به ایالات متحده یا جنگ فناوری اشاره نکرد، شی گفت که چین باید در زمینه های مربوط به “امنیت توسعه” پیشی بگیرد.

شی در ادامه گفت: چین «اقتصاد دیجیتال» خود را برای یکپارچه ساختن بخش‌های «واقعی» و «دیجیتال» اقتصاد و ایجاد یک « دسته جدید از اقتصاد دیجیتال برای رقابت بین‌المللی» بهبود خواهد بخشید.

پس از سخنرانی شی جین پینگ، بخشی از بازار سهام مرتبط با فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی در واکنش به سخنرانی وی افزایش یافت.

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید